حال و هوای این روزهای کربلا؛ انتظار و فرصتی برای کمک به جنگ با داعش
کد خبر: 3455967
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

حال و هوای این روزهای کربلا؛ انتظار و فرصتی برای کمک به جنگ با داعش

گروه جامعه: انتظار، کامل‌ترین تعریف از حال و هوای این‌ روزهای کربلا است. همه آماده اربعین شده‌اند، پیاده‌روی برای مهیای ظهور شدن و فرصتی برای کمک به نبرد با داعش.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حال و هوای این روزهای نجف، مسیر پیاده‌روی اربعین و کربلا جنب و جوشی پر انتظار است.

دسته‌دسته مردم عراق و ایرانیانی که برای کمک رفته‌اند، در حال برپایی چادرها و موکب‌ها برای پذیرایی از زائران اربعین هستند و کم کم زائران در حال رسیدن به این مسیر بهشتی هستند.
هزاران تن مواد غذایی نذری و دارو به همراه مقدار زیادی وسایل برای اسکان راحت‌تر زائران از قبیل پتو، موکت و وسایل آشپزی و پذیرایی به این مسیر رسیده است و همه در حال مهیا کردن بزرگ‌ترین اجتماع بشری تاریخ هستند و همه به نام حسین (ع).

ده‌ها موکب از سوی هیئت‌های ایرانی قرار است به نام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در این مسیر برپا شود. موکب‌هایی که عطر و نام امام رضا(ع) را در فضای پیاده‌روی اربعین منتشر می‌کنند.

پشت مرزهای ایران پر از جمعیت منتظر برای ورود به کشور عراق است و تعداد زیادی از مردم عراق هم از هفته گذشته از شهرهای مختلف از جمله بصره و بغداد راهی کربلا شده‌اند تا در دهه اربعین به کربلا برسند.

زائران اربعین حسینی در این مسیر خیلی‌ چیزها خواهند دید، ایثار، گذشت، خدمت و عشق مردم به حسین(ع) اما علاوه بر تمامی این نمودهای انسانی، صندوق‌های کمک به «تبرعات الحشد الشعبی» یکی دیگر از چیزهایی است که زائران پیاده اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا و شهرهای مختلف کشور عراق خواهند دید. این صندوق‌ها برای کمک به بسیج مردمی عراق برای مبارزه با داعش است.

خوب است که زائران ایرانی نیز در حد توان خود به این صندوق‌ها کمک کنند تا علاوه بر کمک به جنگ با داعش، یکپارچگی جهان تشیع در این مبارزه را نشان دهند.

فرصتی برای التیام درد یک مادر

نه 72 نفر که امروز میلیون‌ها نفر صحرایی که زمانی خشک و بی‌آب‌وعلف بود را طی می‌کنند تا به حرم حسین(ع) برسند، فرصتی برای التمام درد مادرش زهرا(س). همه این زائران برای دلداری مادر حسین(ع) می‌روند اما، آیا داغی که بر دل زهرای علی نشسته با دلداری میلیون‌ها انسان عاشق التیام پیدا می‌کند؟

باید منتقم برخیزد

قاتلان حسین(ع) مجازات شده‌اند اما هنوز انتقام خون حسین(ع) گرفته نشده است. هزاران قوم و قبیله، ده‌ها ملیت و زبان و فرهنگ اینجا به نام حسین(ع) تمام اختلاف‌ها، درگیری‌ها و رنگ‌ها و عنوان‌ها را کنار گذاشته و با همکاری و همدلی عجیب در تلاش هستند. این مسیر مسیر ظهور است. وقتی دنیا حسین را شناخت منتقم هم به نام حسین بر خواهد خواست.

captcha