عنایت‌های ویژه امام حسین(ع) به پزشکان ایرانی/ اتفاقاتی که هیچ جا نمی‌تواند رخ دهد، مگر در کربلا
کد خبر: 3456414
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

عنایت‌های ویژه امام حسین(ع) به پزشکان ایرانی/ اتفاقاتی که هیچ جا نمی‌تواند رخ دهد، مگر در کربلا

گروه سلامت: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت ضمن بیان خاطراتی از عنایات ویژه امام حسین(ع) به گروه‌های پزشکی اعزامی به عتبات عالیات، گفت: معتقدم امام حسین(ع) به پزشکان صمیمیت بیشتری دارد که از میان این همه مشتاق پزشکان را برای خدمت دعوت می‌کند.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) که سال‌ها تجربه حضور و اعزام پزشک به عتبات عالیات را دارد به بیان تعدادی از خاطرات خود پرداخت و گفت: بحث عزاداری و زیارت امام حسین(ع) با شیعه گره‌ خورده است. طی 11 سال اتفاقاتی را دیده‌ایم که هیچ جا نمی‌تواند اتفاق بیفتد مگر در کربلا.

وی ادامه داد: قبل از اینکه بحث پرواز بین ایران و عراق برقرار شود زائران به صورت زمینی به عراق مسافرت می‌کردند پزشکان ما نیز زمینی به عراق اعزام می‌شدند. پزشکان را با هواپیما به کرمانشاه می‌فرستادیم و بعد از آنجا زمینی به عراق می‌رفتند.

حیدری با اشاره به اینکه در آن زمان در صدور ویزا نیز مشکلاتی وجود داشت، اظهار کرد: مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم و اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که ویزاها به راحتی صادر و پزشکان با هواپیما به عراق می‌روند.

وی به روزی اشاره کرد که قرار بود پزشکان داوطلب خدمت در عتبات عالیات با هواپیما به کرمانشاه رفته و از آنجا راهی عراق شوند، اما به دلیل مشکلات نرم‌افزاری ویزاها آماده نشد و ادامه داد: در آن روز ما امیدوار بودیم ویزاها را تا ظهر دریافت کنیم و حتی یک نفر را در سفارت عراق مستقر کرده بودیم تا بالافاصله پس از دریافت ویزاها آنها را به ما برساند و همه پزشکان نیز در فرودگاه مهرآ‌باد منتظر بودند تا ویزاها برسد، اما ویزاها هنوز صادر نشده بود؛ ما باید تصمیم گیری می‌کردیم. تعداد زیادی بلیط هواپیما داشتیم و نمی‌توانستیم پزشکان را در تهران نگه داریم نهایتاً تصمیم بر این شد که پزشکان به کرمانشاه بروند تا در نهایت ویزاها را پس از صدور به آنها برسانیم.

معتقدم این هواپیما به دستور امام حسین(ع) ایستاد تا خادمان امام حسین(ع) راهی کربلا شوند

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در ادامه گفت: شخصاً به سفارت عراق رفتم و با رایزنی ویزاها آماده شد و یک موتور آماده بود تا ویزاها را به فرودگاه برساند اما دیر شده بود و فکر می‌کردیم هواپیما حتماً پرواز کرده است اما وقتی به فرودگاه رسیدیم دیدیم هواپیمایی که قرار بود پزشکان را ببرد دچار نقص فنی شده و هنوز پرواز نکرده است به محض اینکه ویزاها را به دست پزشکان دادیم اعلام شد هواپیما درست شده و پرواز به سرعت صورت گرفت و من عمیقاً معتقدم این هواپیما به دستور امام حسین(ع) ایستاد تا خادمان امام حسین(ع) راهی کربلا شوند.

امام حسین(ع) با پزشکان صمیمیت بیشتری دارد

وی در ادامه سخنانش گفت: من به پزشکان می‌گویم که به خود ببالید. اعتقاد ما این است که در مجلسی وقتی مشکلی وجود دارد یا کاری پیش می‌آید صاحبخانه آنهایی که به او نزدیک‌تر هستند و صمیمیت بیشتری دارند را صدا می‌کند و از آنها می‌خواهد در کارها کمک کند. من به پزشکان می‌گویم که امام حسین(ع) با شما صمیمیت بیشتری دارد که میان این همه آدم که به زیارت وی می‌روند شما را برای کمک دعوت کرده است.

حیدری خاطره دیگری را تعریف کرد و گفت: سال 85 بود و شرایط خاص امنیتی در عراق، ما در حال بردن دارو برای درمانگاه‌های کربلا بودیم که شب تاسوعا به دوراهی ورودی کربلا رسیدیم. ما نامه داشتیم و تمام کارها قانونی صورت گرفته بود اما تمام راه‌ها را بسته بودند. من به افسری که مسیر را بسته بود گفتم که دارو داریم و می‌خواهیم به کربلا ببریم. افسر خندید و گفت ما اجازه نمی‌دهیم حتی یک گنجشک از اینجا عبور کند، شما شب تاسوعا می‌خواهید تریلی از اینجا عبور دهید!

انگار کسی به او گفت که راه را باز کند

وی ادامه داد: خیلی صحبت کردیم اما قبول نکرد چاره‌ای نبود پس تصمیم گرفتیم راهی نجف شویم اما نگاه ما به عنایت امام حسین(ع) جور دیگری است به همین دلیل نگاهی به سمت کربلا کردم و گفتم یا اباعبدالله ما آمدیم برای زائران تو دارو بیاوریم عیبی ندارد می‌رویم نجف پیش پدر بزرگوارتان. در همین فاصله که به راننده گفتم دور بزند تا به سمت نجف برویم، همان افسر بازگشت و نگاهی به من کرد و گفت از این ایست بازرسی تا شروع حدود مرزی امنیتی کربلا 5 کیلومتر در اختیار من است، این مسیر را باز می‌کنم تا بروی اما بقیه آن را نمی‌دانم.

برایم جالب بود همان لحظه‌ای که به امام حسین(ع) توسل کردم، افسری که چند لحظه قبل گفته بود به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد برویم خودش بازگشت و گفت بروید «انگار کسی به او گفت که راه را باز کند» و وقتی رسیدیم به ورودی کربلا از طرف استانداری کربلا به استقبال ما آمدند و با اسکورت راهی شهر شدیم و شب تاسوعا وارد کربلا شدیم، تا صبح هم همه داروها جابه جا شد.

آخرین خاطره‌ای که دکتر حیدری برای ما تعریف کرد مربوط به انفجاری می‌شد که به شهادت تعدادی از هموطنان ما منجر شد. وی تعریف کرد که روز قبل از عرفه یکی از روحانیان کاروان‌های ایرانی پیش ما آمد و گفت دیشب خواب دیدم بین‌الحرمین باز شده و یک باغ بسیار عجیبی بین دو حرم وجود دارد؛ افرادی وارد این باغ می‌شدند اما برخی که می‌خواستند وارد باغ شوند پرده حائلی می‌افتاد و باز می‌گشتند، خود من هم جزو کسانی بودم که که پرده حائل افتاد و نتوانستم وارد باغ شوم.

شهدایی که وارد باغ بین‌الحرمین شدند

فردای آن روز انفجاری رخ داد و تعداد زیادی از هموطنان ما کشته شدند، آن روحانی پس از حادثه می‌گفت که برخی چهره‌هایی که وارد آن باغ شدند را به خاطر می‌آورم و دیدم که شهید شده‌اند.

وی ادامه داد: از این اتفاق‌‌ها بسیار زیاد است و فقط می‌توانم بگویم بحث زیارت امام حسین(ع) با مردم ما گره خورده و جای توسعه و کار زیادی دارد. در روایت‌های صحیحه ما که اسناد قوی دارد زیارت امام حسین(ع) معادل 72 حج عمره مقبوله محسوب شده است. در شب‌های قدر ما از خداوند حج مقبول می‌خواهیم معنی این مسئله این است که حج غیر مقبول نیز داریم اما در خصوص زیارت امام حسین(ع) گفته شده که حج مقبول نه هر حجی.

captcha