پیاده‌روی بزرگ اربعین، خنثی‌کننده شیطنت‌های استکبار جهانی است
کد خبر: 3456793
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
حجت‌الاسلام نوچمنی:

پیاده‌روی بزرگ اربعین، خنثی‌کننده شیطنت‌های استکبار جهانی است

کانون خبرنگاران نبأ: دبیرکل جبهه حامیان ولایت، تشریح کرد: مطمئنا پیاده‌روی بزرگ اربعین می‌تواند پیام صلح اسلام را به جهان مخابره کند ضمن اینکه می‌تواند خنثی‌کننده شیطنت‌های استکبار جهانی در ضربه زدن به اتحاد و اتفاق اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم‌علی نوچمنی، استاد حوزه و دانشگاه، درگفتگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، با بیان اینکه در سیره ائمه اطهار(ع) تنها برای سیدالشهدا(ع)، اربعین سفارش شده است، گفت: آن بزرگواران با چنین اقدامی اربعین حسینی را تبدیل به یک فرهنگ که شکل یافته در دامان قرآن و عترت است، تبدیل کردند و مطمئنا فرهنگ منبعث از وحی ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی هر سال شاهد حضور جمعیت بیشتری در مراسم اربعین هستیم، افزود: اربعین دلها را تسخیر کرد به طوری که امروزه شیعه، سنی و مسیحی از ملت‌ها، رنگ ها و نژادهای مختلف برای حضور در کربلا می‌شتابند.

استاد حوزه، اربعین را نماد آزادگی و ستم‌ستیزی مسلمانان دانست و ادامه داد: اربعین به جهانیان نشان داد امت اسلامی ضمن احترام به علایق و سلایق خود حرمت همه ملت‌ها و دین‌ها را حفظ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل اجتماع 20 میلیونی اربعین حاصل فعالیت هیچ شخص، جریان یا گروهی نیست بلکه اشتیاقی برآمده از عشق به سالار شهیدان است و مطمئنا خداوند متعال ایجادش کرد و البته سازمان‌های ایرانی و عراقی و همچنین مرجعیت شیعه آن را هدایت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوچمنی با بیان اینکه شخصیتی مانند گاندی رهبر انقلاب هند را امام حسین(ع) معرفی می‌کند، گفت: بنابراین اربعین نماد مبارزه با ستمگران و در عین حال صلح، آرامش و دوستی است همچنان که انقلاب هند مبارزه ای سراسر صلح و مهربانی بود.

وی اجتماع باشکوه اربعین را همایش بزرگ ارزشی که الهام بخش اتحاد مسلمانان است، دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای مبارزه با آرمان‌گرایی ملت‌های آزاد اقدام به تأسیس و تقویت جریان‌های تکفیری مانند داعش، النصره و بوکوحرام کرد که مطمئنا پیاده‌روی بزرگ اربعین می‌تواند پیام صلح اسلام را به جهان مخابره کند ضمن اینکه می‌تواند خنثی‌کننده شیطنت‌های استکبار جهانی در ضربه زدن به اتحاد و اتفاق اسلامی باشد.

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر اربعین 94 که می‌تواند بار دیگر عظمت اسلام و ابا عبدالله(ع) را به جهانیان نشان دهد، گفت: إن‌شاءالله شیعیان بصیر با توجه به منویات و توصیه‌های مراجع معظم تقلید به ویژه مقام معظم رهبری دسیسه‌های استکبار جهانی به ویژه انگلیس و آمریکا را خنثی و تهدیدهای جریان تکفیری و کودک‌کش داعش را خنثی می‌کند.

علیرضا برومند

captcha