برگزاری نهمین فستیوال فصلی فیلم شیراز در سینما فرهنگ
کد خبر: 3463813
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

برگزاری نهمین فستیوال فصلی فیلم شیراز در سینما فرهنگ

گروه هنر: معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری نهمین فستیوال فصلی فیلم شیراز با رویکرد سینمای مستند در سینما فرهنگ این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مهدی امیدبخش، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، 12 دی گفت: نهمین فستیوال فصلی فیلم شیراز با رویکرد سینمای مستند، در سینما فرهنگ برگزار می‌ر‌ود.
وی با بیان اینکه در نهمین فستیوال فصلی فیلم شیراز ۴ اثر از مستندسازان ایرانی به روی پرده می‌رود، عنوان کرد: فیلمهای «باد بر باغ نظر» ساخته پویان کاظمی، «دارالسلام» به کارگردانی احسان شادمانی، «دینگو مارو» ساخته کامران حیدری به همراه فیلم مستند «جایی برای زندگی» به کارگردانی محسن استادعلی به نمایش گذاشته می‌شود.
معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌های فصلی سینما فرهنگ، آثار مستند در برنامه نمایش و نقد و بررسی قرار می‌گیرد و فستیوال فصلی فیلم ۱۳ تا ۱۶ دی ماه جاری در سینما فرهنگ شیراز برگزار می‌شود که هریک از کارگردانان آثار یادشده پس نمایش فیلم به بحث درباره فیلم خود می‌پردازند.
امیدبخش با اشاره به اینکه نمایش فیلمهای فستیوال فصلی هرروز ساعت ۱۷ و ۳۰دقیقه برگزار می‌شود، از آمادگی نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سینما فرهنگ شیراز خبر داد و گفت: چنانچه این امکان فراهم شود و سینما فرهنگ به جمع سالن‌های جشنواره فیلم فجر شیراز بپیوندد با توجه به اینکه این سالن مجهز به امکانات و فضای مدرنی است، می‌توان این سینما را به اهالی رسانه و فرهنگ اختصاص داد.
معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با توجه به آمادگی سینما فرهنگ برای برگزاری جشنواره فیلم فجر، ادامه داد: می‌توان نشست‌های نقد و بررسی آثار جشنواره فیلم فجر به سینما فرهنگ اختصاص داد.
وی در ادامه سخنان خود همچنین از  قرار گرفتن فیلم «جامه دران» در نوبت اکران این سینما خبر داد و گفت:‌ از چهارشنبه ۱۶ دی ماه جاری فیلم جامه دران در سینما فرهنگ به روی پرده می‌رود و این در حالی است که اکنون اکران فیلم‌های شیفت شب، نهنگ عنبر و پدر آن دیگری در سینما فرهنگ شیراز ادامه دارد.
captcha