آداب صحیح غذاخوردن برای کودکان از منظر طب سنتی
کد خبر: 3465354
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد:

آداب صحیح غذاخوردن برای کودکان از منظر طب سنتی

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران آداب صحیح غذاخوردن برای کودکان از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

غذا نوزاد

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مریم السادات پاکنژاد درباره آداب صحیح غذاخوردن برای کودکان اظهار داشت: رعایت تدابیر غذا خوردن برای کودکان به رشد و تقویت کودکان کمک می‌کند.

به گفته وی بدون گرسنگی غذا نخوردن, عدم تاخیر در خوردن بیش از نیم تا یک ساعت هنگام گرسنگی, اجتناب از غذاخوردن پیش از هضم غذای موجود در معده , تعدیل مقدار غذا, خوب جویدن غذا, عدم خوردن غذاهای مختلف در یک وعده, استفاده از انواع مختلف مواد غذایی, استراحت بعد از غذا و ورزش پیش از غذا خوردن غذا توصیه شده است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: اجتناب از غذای بی‌مزه, افراط در غذاهای ترش, شیرینی‌ها, شوری‌ها(اصلاح طعم غذا مد نظر است), رعایت آداب غذاخوردن, اجتناب از خوردن و آشامیدن در حمام(بعد از استخر, جکوزی و سونا نیز حمام به حساب می‌آید), بعد از ورزش و عصبانیت شدید, غذای تابستان سرد و غذاهای زمستان گرم باشد.

در شرایط زیر باید از نوشیدن آب اجتناب کرد:

پاکنژاد افزود: قبل از خروج غذا از معده یعنی قبل از هضم غذا, به یک نفس آب خوردن(آب باید به سه جرعه خورده شود), آب خوردن حین غذا به معده آسیب وارد می‌کند و سبب اختلال هضم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوردن آب قبل و حین خواب به اعضاء رئیسه بدن مانند مغز, قلب و کبد آسیب جدی وارد می‌کند, آب خوردن بدون عطش واقعی و حالت ناشتا و در حال ایستاده به بدن ضرر وارد می‌کند همچنین از مصرف آب بعد از شیرینی, ترشی و میوه‌ها بسیار نامناسب است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

captcha