هزینه ایجاد اشتغال در مراکز دانش‌بنیان بسیار کمتر از هزینه ایجاد شغل در سایر موارد است
کد خبر: 3465949
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
رئیس سازمان امور دانشجویان:

هزینه ایجاد اشتغال در مراکز دانش‌بنیان بسیار کمتر از هزینه ایجاد شغل در سایر موارد است

گروه دانشگاه: مجتبی صدیقی با اشاره به اهمیت مراکز دانش‌بنیان گفت: هزینه ایجاد اشتغال در مراکز دانش بنیان بسیار کمتر از هزینه ایجاد شغل در سایر موارد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه توانمندی‌های شرکت های صنعتی و دانش‌بنیان سبزوار اظهار کرد: حوزه پژوهش دانشگاه‌ها نیاز به نگاه نو دارد.
وی با اشاره به توسعه کمی مراکز آموزش عالی در سال‌های گذشته افزود: بخشی از این رشد بی‌هدف بوده به طوری که امروز با صندلی‌های خالی در برخی دانشگاه‌ها مواجه شده‌ایم.
رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح كرد: در طرح آمایش آموزش عالی، جمعیت دانشجویی و رشته‌ها با توجه به ظرفیت و مزیت‌های هر منطقه مشخص می‌شود. باید با پیوند پژوهش و صنعت، اشتغال و سرمایه‌های اجتماعی و رشد کشور را فراهم كنیم.
صدیقی با اشاره به اهمیت مراکز دانش‌بنیان گفت: هزینه ایجاد اشتغال در مراکز دانش بنیان بسیار کمتر از هزینه ایجاد شغل در سایر موارد است.
در ادامه احمد برادران، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار با ارائه گزارشی از وضعیت جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و علمی این شهرستان اظهار کرد: سبزوار یکی از مراکز فرهنگی ایران است که از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار بوده و در کنار جاده اصلی ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه قرار دارد.
وی افزود: این شهرستان با پیشینه و قدمت هفت هزار ساله مشاهیر و بزرگان بسیار همچون حاج ملاهادی سبزواری، بیهقی و علی شریعتی را پرورش داده است.
احمد برادران از سبزوار به‌عنوان یک قطب دانشگاهی در شرق کشور نام برد و تصریح کرد: حدود 36 هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان در حال تحصیل هستند.
وی داشتن حدود 800 عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های سبزوار و انبوه دانش آموختگان دانشگاهی این شهرستان را فرصت خوبی برای دانش افزایی و رشد علم و صنعت دانست.
فرماندار سبزوار ایجاد دانشگاه‌ فناوری‌های نوین را اقدام ابداعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: این نوع دانشگاه‌ها ارتباط دانشگاهیان را با جامعه و بخش صنعت برقرار می‌کند.
برادران گفت: دولت یازدهم به راه‌اندازی مراکز رشد و فناوری در دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای دارد زیرا دانش و فناوری عامل توسعه و پیشرفت کشور است.
captcha