ایجاد وحدت نظر بین سرگروه‌های رشته‌های قرآنی
کد خبر: 3466576
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
رئیس مركز توسعه آموزش عالی قرآنی خبر داد:

ایجاد وحدت نظر بین سرگروه‌های رشته‌های قرآنی

رئیس مركز توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور از ایجاد وحدت نظر بین سرگروه‌های رشته‌های قرآنی وصاحب نظران مطالعات میان رشته‌ای قرآنی برای نقش آفرینی در نظام توسعه فرهنگ قرآنی‌خبر داد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نشست توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی وضعیت، برنامه‌ها و افق پیش رو با حضور مدیران گروه‌های علوم قرآن و حدیث سراسر کشور و صاحب‌نظران مطالعات میان رشته ای قرآنی روز چهارشنبه ۲۳دی۹۴ در سالن جهاد علمی وزارت علوم برگزار می شود.

ابوالفضل خوش‌منش برگزاری این نشست را در جهت برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مشارکت‌جویانه مبتنی بر دیدگاه‌های ذی‌نفعان بر شمرد و اظهار داشت : برنامه ریزی های كلان ستادی زمانی قابلیت اجرایی شدن می‌یابد که برآمده از شناخت دقیق مسائل دانشگاه‌ها باشد و این مهم جز از طریق تعامل گسترده با صفوف اجرایی محقق نخواهد شد.

دبیر كمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی ایجاد مفاهمه دوسویه بین ستاد و صف را هدف دیگر این نشست دانست و افزود: سیاست‌های كلان حوزه علم و فناوری برای تحقق در دنیای واقعی باید به اهداف و برنامه‌های اختصاصی متناسب با هر یک از گروه‌های علمی تبدیل شوند و این فرایند جز از طریق تعامل و گفتگوی مؤثر بین همه ذی نفعان محقق نمی‌شود.

رئیس مركز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور، یادآور شد: یكی از مطالبات مؤکد و مکرر در اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری، مطالبه «انطباق آموزش عالی با نیازهای واقعی جامعه» است که در این خصوص باید سهم و جایگاه رشته‌های قرآنی در تأمین نیازهای معرفتی جامعه مشخص شود که برای نیل به این هدف طی هفته های قبل، نظرات مدیران گروه‌های قرآنی كشور و استادان برجسته سایر رشته‌ها اخذ شد که در طول نشست به بحث گذاشته می شود.

وی در ادامه با اشاره به منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان عالی ترین سند بالادستی كشور در حوزه قرآن، افزود: مهم ترین دستاورد مورد انتظار این نشست، ایجاد وحدت نظر و عزم عمومی بین سرگروه‌های رشته‌های قرآنی و صاحب نظران مطالعات میان رشته‌ای قرآنی برای نقش آفرینی در نظام توسعه فرهنگ قرآنی است.

رئیس مركز هماهنگی و توسعه پ‌ژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور گفت: علاقمندان و صاحب نظران این حوزه می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به رایانامه quran@msrt.ir ارسال كنند.


منبع: خبرگزاری مهر

captcha