افزایش دو برابری مدارس ایمن در کشور
کد خبر: 3466646
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مطرح کرد

افزایش دو برابری مدارس ایمن در کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه مدارس ایمن در کشور به دو برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: متأسفانه یک سوم مدارس با استانداردهای ایمنی فاصله دارند.

بازگشایی مدارس در گلستان

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی رئیسی در همایش هزار مدیر مدرسه آماده که صبح امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با بیان اینکه اگر مدارس ایمن شوند آسیب پذیری در جامعه کاهش می‌یابد، اظهار داشت: دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند و وزارت اموزش و پرورش نیز همه امکانات خود را برای ایمنی مدارس به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع ایمنی مدارس یک مطالبه جهانی است، افزود: در سال 85 با اهتمام مجلس شورای اسلامی قانونی برای مقاوم سازی و نوسازی مدارس و همچنین کاهش مدارس تخریبی به تصویب رسید و خوشبختانه با اعتباراتی که با پیگیری مسئولان وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت، ایمنی مدارس براساس تأیید مجامع جهانی از یک سوم به دو سوم افزایش یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: از نظر ما مدرسه‌ای ایمن دارای سه مولفه فیزیک، آموزش و مدیریت بحران است. در تهران بیشترین مدارس نیاز به نوسازی را داریم چرا که طول عمر بیشتری دارند اما خوشبختانه با کمک خیرین نیکوکار درصد مدارس نیکوکار به دو برابر افزایش پیدا کرده اما همچنان یک سوم مدارس کشور با استانداردهای ایمنی فاصله دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کوچکترین اتفاقی در یکی از مدارس کشور رخ دهد جامعه تحت تأثیر قرار می‌گیرد از این رو مهمترین مطالبه ما از دولت توجه به کاهش مدارس غیر ایمن است. اگر فیزیک مدارس مقاوم شود اما از اموزش مغفول باشیم باز هم اقداماتمان موثر واقع نمی‌شود. در وهله سوم نیز باید به این نکته توجه داشت که سه مولفه مذکور باید به طور همزمان مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
captcha