جزئیات برگزاری جشنواره «حامیان مدارس شبانه روزی»/ گردهمایی خیّرین در بهمن
کد خبر: 3466690
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش

جزئیات برگزاری جشنواره «حامیان مدارس شبانه روزی»/ گردهمایی خیّرین در بهمن

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال این هستیم یک مجمع خیّرین برای مدارس شبانه‌روزی‌ تحت عنوان «حامیان مدارس شبانه‌روزی» راه‌اندازی کنیم، گفت: جشنواره حامیان مدارس شبانه‌روزی در بهمن‌ امسال برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: جزئیات برگزاری جشنواره «حامیان مدارس شبانه روزی»/ گردهمایی خیّرین در بهمن

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درخصوص برگزاری جشنواره حامیان مدارس شبانه‌روزی اظهار داشت: مدارس شبانه‌روزی یکی از راهکارهای بسیار خوب برای تأمین و دسترسی به آموزش و محرومیت‌زدایی است.

وی ادامه داد:‌ در دوره ابتدایی در مدارسی که حتی یک دانش‌آموز داریم، معلم برای آنها اعزام کرده‌ایم و در جاهایی که چند دانش‌آموز وجود دارد، به شکل چندپایه معلم اعزام شده و کلاس برقرار است.

زرافشان با بیان اینکه خوشبختانه آیین‌نامه آن نیز به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و یک پشتوانه قانونی پیدا کرده است، افزود: برای دوره متوسطه اول و دوم با توجه به تنوع دروس، امکان اعزام یک معلم و کلاس‌های چندپایه وجود ندارد و به این خاطر آموزش و پرورش، راه‌های دیگری را دنبال می‌‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد:‌ یکی از این راه‌ها، طرح روستامرکزی است تا دانش‌آموزان به روستایی بیایند، در کلاس حضور پیدا کنند و عصر مجدداً برگردند؛ راه دیگر که دنبال می‌شود و الان بیش از 400 هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، مدارس شبانه‌روزی است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در مناطق صعب‌العبور قرار دارند یا فاصله روستا زیاد بوده و امکان رفت و آمد روزانه مقدور نیست، در مدارس شبانه‌روزی حضور پیدا کرده و آموزش درسی را می‌بینند و فعالیت‌های تربیتی در 24 ساعتی که دانش‌آموزان در مدرسه هستند، توسط مربیان آموزش می‌بینند.

زرافشان با بیان اینکه این نوع مدارس بسیار هزینه‌بر بوده و با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود، ذیل جامعه خیرین فعالیت‌هایی غیر از ساخت مدرسه را دنبال کنیم، به دنبال این هستیم یک مجمع خیرین برای شبانه‌روزی‌ها تحت عنوان «حامیان مدارس شبانه‌روزی» راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم مشارکت خیرین را جلب کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود:در حال حاضر در جامعه، خیرین زیادی هستند که دانش‌آموزان را بورسیه کرده، کمک‌هزینه تحصیلی می‌دهند، لوازم‌التحریر تهیه کرده و یا مواد غذایی برای مدارس شبانه‌روزی تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی خیرین نیز به طور اختصاصی برای مدارس شبانه‌روزی کار می‌کنند؛ برای نمونه در چهارمحال و بختیاری، خیری وجود دارد که فقط برای مدارس شبانه‌روزی کار می‌کند یا در استان فارس هم همین‌طور است.

زرافشان اضافه کرد: تصمیم گرفتیم این خیرین را جمع کرده و نهادسازی کنیم تا هم‌افزایی اتفاق افتد و کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، منابع‌شان جهت مدارس شبانه‌روزی هدایت شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره «حامیان مدارس شبانه‌روزی» در بهمن‌ماه خبر داد.


منبع: خبرگزاری فارس

captcha