حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قرآن و عترت
کد خبر: 3466703
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قرآن و عترت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات استانی قرآن و عترت خبر داد.

خبرگزاری فارس: حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، هادی زارع‌پور ظهر امروز در نشست بررسی چگونگی برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله استانی اظهار کرد: این مسابقات به دلایلی در فروردین‌ماه امسال برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال این مسابقات در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج در طول 6 روز برگزار می‌شود که فضای مرکز استان در این چند روز قرآنی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با دعوت از همه دوستداران و شیفتگان کلام الهی برای کمک به برگزاری این مسابقات گفت: از مردم و مسئولان و خیرین انتظار داریم که هر چه در توان دارند برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مسابقات کمک کنند.

زارع‌پور به برگزاری سی و سومین دوره از این مسابقات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شهرستان باشت و مردم و مسئولان و امام جمعه این شهر در سال گذشته برای برپایی مسابقات سنگ تمام گذاشتند.

این مسئول گفت: امسال مسابقات در دو گروه دختران و پسران و در گروه سنی زیر 18 سال برگزار می‌شود که پسران در 14 رشته و دختران در 12 عنوان رشته در مسابقات حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این مسابقات در سال‌های گذشته برای پسران در 9 و در دختران در هفت عنوان برگزار می‌شد.

زارع‌پور به تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآنی امسال در سطح استانی اشاره کرد و گفت: تعداد 2 هزار و 28 دانش‌آموز پسر و دختر در این دوره شرکت خواهند کرد.

وی افزود: از این تعداد دانش‌آموز قرآنی، تعداد 936 نفر دانش‌آموز دختر و تعداد یک هزار و 29 نفر دانش‌آموز پسر خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مسابقات قرآنی در چهار مرحله مدرسه‌ای، شهرستانی، استانی و در نهایت کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: تعداد 156 مربی و همراه و سرپرست و عوامل دیگر، این تعداد دانش‌آموز را همراهی خواهند کرد.

زارع‌پور به هزینه‌ای که برای این مسابقات در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: ریز هزینه‌های مسابقات را که برآورد کرده‌ایم 293 میلیون تومان است.


منبع: خبرگزاری فارس

captcha