وجود 300 اردوگاه دانش‌آموزی در سطح کشور
کد خبر: 3466706
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد

وجود 300 اردوگاه دانش‌آموزی در سطح کشور

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 300 اردوگاه دانش‌آموزی در سطح کشور وجود دارد.

خبرگزاری فارس: وجود 300 اردوگاه دانش‌آموزی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مهدی علی‎اکبرزاده ظهر امروز در حاشیه گردهمایی سراسری مسئولان فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش در استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: قشر جوان و نوجوان این مرز و بوم بیش از هر دوره دیگر نیاز به فعالیت‎های تربیتی و پرورشی دارد.

وی افزود: باید برنامه‎ریزی‎‎های فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان داشته باشیم و این فعالیت‎ها را به استان‎های دیگر انتقال دهیم.

علی اکبرزاده خاطرنشان کرد: با تبادلات اطلاعات در این گردهمایی از لحاظ محتوا و اهداف تربیتی در سطح کشور یکسان‎سازی به وجود می‎آید و می‎تواند متناسب با شرایط استان‎ها بومی شود.

وی اجرای مسابقات فرهنگی و هنری را نیز یکی از برنامه‎های ضروری در این حوزه برشمرد و گفت: 34 دوره مسابقات فرهنگی در سطح کشور و در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پروش بیان داشت: اجرای اردوهای دانش‌آموزی نیز به منظور تقویت روحیه، حس جمع‎گرایی، افزایش شادابی و نشاط در بین دانش آموزان در طول سال اجرا می‎شود و در حال حاضر در این حوزه 300 اردوگاه دانش آموزی در سراسر کشور ایجاد شده است.

علی اکبرزاده خاطرنشان کرد: برنامه‎های اردویی بعد تربیتی و اجتماعی دارد و به دنبال توسعه این اردوگاه‎ها هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در عصر اطلاعات بسر می‎بریم، اضافه کرد: دانش‌آموزان در زمانی زندگی می‎کنند که اطلاعات زیادی از دنیای اطراف خود می‎گیرند و دیگر سوال‎هایشان را از ما نمی‎پرسند.

شانزدهمین کنگره پرسش مهر در اردیبهشت‌ماه برگزار می‎شود

این مسئول با ابراز به اینکه در این زمان اجرای فعالیت‎های فرهنگی و پرورشی کاری بسیار دشوار است، تاکید کرد: برگزاری دوره‎های مختلف آموزشی و به روز کردن اطلاعات پرورشی مورد توجه قرار دارد.

وی اجرای برنامه‎های ملی و مذهبی در سطح مدارس را دیگر اقدامات فرهنگی برشمرد و گفت: این برنامه‎ها در ذهن دانش‌آموزان اثرات تربیتی بسیاری می‌گذارد.

علی اکبرزاده پرسش مهر رئیس جمهور را از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی و پرورشی دانست و گفت: در شانزدهیم دوره پرسش مهر با سوال خاصی از سوی رئیس جمهور مواجه بودیم که در شرایط کنونی توافق هسته‎ای به وجود آمده چه ظرفیتی را در پیش روی جامعه به وجود می‎آوردو چگونه از پساتحریم موفق بیرون میایم.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پروش یادآور شد: در اواخر فرودین و یا اوائل اردیبهشت کنگره نهایی پرسش مهر برگزار می‎شود و با مشارکت دانش‌آموزان و همه مردم این معما حل خواهد شد.


منبع: خبرگزاری فارس

captcha