ایجاد «سازمان قرآنی» مخل فعالیت‌های قرآنی می‌شود
کد خبر: 3469157
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
ستوده‌نیا:

ایجاد «سازمان قرآنی» مخل فعالیت‌های قرآنی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک عضوهیئت‌علمی دانشگاه اصفهان گفت: تشکیل سازمان مستقل قرآنی در قالب وزارتخانه و یا سازمان می‌تواند مخل فعالیت‌های قرآنی کشور شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمدرضا ستودنیا، عضوهیئت علمی دانشگاه اصفهان روز گذشته در نشست هم افزایی مؤسسات قرآن استان اصفهان، با اشاره به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، اظهارکرد: برنامه‌های این شورا در راستای اجرای فراگیر و قانون‌مند فعالیت‌های مرتبط با قرآن است.
وی با بیان اینکه اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر تشکیل سازمان مستقل قرآنی در قالب وزارتخانه و یا سازمان به‌گوش می‌رسد که حتی در مجلس نیز رفته و ظاهرا رد شده است، افزود: اگر چه درحال حاضر تشکیل یک سازمان نه تنها ضروری نیست، بلکه با توجه به برخی ساختارهای موجود ممکن است، مخل نیز باشد.
عضوهیئت‌علمی دانشگاه اصفهان بیان کرد: این ساختارها باید تغییر پیداکند و تمام سرمایه‌گذاری‌ها بر روی همین شورای‌توسعه فرهنگ‌قرآنی باشد که در استان‌ها نیز فعال است.
ستوده‌نیا در ادامه با بیان اینکه براساس نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، فعالیت‌های پژوهشی در زمینه قرآن به وزارت علوم و دانشگاه‌ها محول شده است، خاطرنشان‌کرد:  در اصفهان نیز بر اساس همین مدل فعالیت‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها سپرده شده که در جلسه این کارگروه در دانشگاه اصفهان مقررشدکه طرح‌های پژوهشی قرآن‌محورکه برای جامعه امروز مفید و موثر باشد، انجام شود.
captcha