نبض بازار کتاب‌های دینی در دست «رحمت واسعه»
کد خبر: 3469370
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
در هفته نخست بهمن/

نبض بازار کتاب‌های دینی در دست «رحمت واسعه»

گروه ادب: کتاب «رحمت واسعه» در هفته نخست بهمن‌ماه نبض بازار کتاب‌های دینی را در دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «رحمت واسعه» که شامل بیانات آیت‌الله‌العظمی بهجت(قدس‌سره) در موضوع امام حسین(ع) است اوایل مهرماه امسال از سوی مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی بهجت(قدس‌سره) با شمارگان 3 هزار نسخه بر پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت.
این کتاب، در هفته‌های ابتدایی چاپ با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان مواجه بود که با همان قیمت و با شمارگان 3 هزار نسخه در اواخر آبان‌ماه تجدید چاپ شد و به چاپ دوم رسید.
در بخشی از این اثر می‌خوانیم؛ «... در این میان، این عشق و ارادت و دلدادگی و توجه به برپایی این شعار بزرگ دینی، در حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت نمود بارزی داشت؛ تا آنجا که به هر مناسبتی به ذکر فضائل و مصائب سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران شهیدش می‌پرداخت. در عمل نیز همواره به برگزاری مراسم عزای آن حضرت اهتمام ویژه‌ای داشت و روضه هفتگی ایشان سالیان متمادی بدون وقفه ادامه یافت.»
آنچه در معرفی این کتاب باید گفت، اینکه؛ این اثر در سه بخش تنظیم شده است: بخش نخست؛ روایتی کوتاه از سیره و روش آن عالم ربانی است و به شرحی گذرا از دلدادگی و سر سپردگی آن عالم عارف به ساحت مقدس معصومین و اباعبدالله‌الحسین(ع) اختصاص یافته است.
بخش دوم، گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) است که این بخش قسمت عمده کتاب را تشکیل داده و در ٩ فصل گردآوری شده است.
بخش سوم با عنوان «پرسش‌ها و پاسخ‌ها»، گزیده‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از حضرت آیت‌الله بهجت(قدس‌سره) است که علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور و نیز بخش فروشگاه پایگاه اینترنتی مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره تهیه کنند.
«سلوک اخلاقی؛ طرح‌های روایی» کتابی است که پس از «رحمت واسعه» در بازار کتاب‌های دینی با استقبال مواجه بوده است، این اثر را امیر غنوی به نگارش درآورده و سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به طبع رسانده است.
این اثر به بررسی طرح‌هایی از مراحل سلوک اختصاص دارد که در روایات معصومان(ع) به آنها اشاره شده است. این طرح‌ها برگرفته از سه الگوی روایی درجات اسلام، درجات زهد و مناجات خمسه عشر است.
«حلیه القرآن؛ سطح 2: آموزش تجوید قرآن به روایت حفص از عاصم» نیز کتابی است که توسط سیدمحسن موسوی تألیف شده و شرکت انتشارات احیاء کتاب آن را منتشر کرده است.

این اثر که تاکنون 59 چاپ از آن منتشر شده است، به بیان خلاصه‌ای از تاریخ قرآن کریم، آموزش تجوید قرآن در سطح دو و به روایت «حفص» از «عاصم»، پرداخته شده است. در این آموزش مباحثی چون « استعاذه، نحوه تشخیص حرکت همزه وصل؛ طرق وقف بر آخر کلمه؛ مخارج حروف؛ ادغام؛ احکام غنه؛ وقف؛ ابتدا و...» مورد توجه قرار گرفته است.
captcha