گلایه‌های پیشکسوت قرآنی از عدم حضور رئیس‌جمهور در «تجلیل از خادمان قرآن»
کد خبر: 3470335
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

گلایه‌های پیشکسوت قرآنی از عدم حضور رئیس‌جمهور در «تجلیل از خادمان قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از پیشکسوتان قرآنی کشورمان گفت: اگر قرار بر عدم حضور رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خادمان قرآن بود، چرا تا به امروز خادمان قرآن معطل و چشم انتظار باقی ماندند؟

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد مراسم تجلیل از خادمان قرآن و اخباری که در مورد آن مبنی بر عدم حضور رئیس جمهور منتشر شده است، گفت: اینکه افرادی را به عنوان خادم قرآنی معرفی ‌می‌کنند، لطفی از برکات جمهوری اسلامی ایران است که به تعدادی از فعالان عرصه قرآن کریم اهدا شده است.
وی با بیان اینکه باید ابراز تأسف کرد که با نزدیک شدن به پایان سال همچنان خادمان قرآن طی این سال مورد تجلیل قرار نگرفته‌اند، افزود: این در حالی است که پیش از این، برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل جلسات متعدد کارشناسی، تدوین ضوابط انتخاب خادمان قرآن، انتخاب نهایی خادمان، تهیه اسامی آنها و تعیین روز برگزاری جلسه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به همه دست‌اندرکاران این امر ابلاغ شد.
سلیمی عنوان کرد: در همان زمان به من برای اجرای مراسم اطلاع داده شد تا حضور داشته باشم، درست یک روز قبل از این مراسم به بهانه یک جلسه دیگر برگزاری همایش لغو شد و تا امروز همه منتظر برگزار شدن آن هستند.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان خاطرنشان کرد: اگر قرار بود رئیس جمهور در این مراسم حضور نداشته باشند، چرا از ماه مبارک رمضان تا به امروز، خادمان قرآن معطل و چشم انتظار باقی ماندند.
وی با بیان اینکه این حق را داریم که گلایه‌هایی را در این زمینه مطرح کنیم، گفت: چطور است که برای تشکیل جلسات متعدد با هنرمندان، صنعتگران، سینماگران و ... وقت و زمان کافی دارند، اما برای تعدادی خادم قرآن که عمر خود را در این راه و برای قرآن گذاشته‌اند فرصت و زمان حضور ندارند و اولویت حضورشان در چنین مراسمی از بین می‌رود.
سلیمی در پایان با طرح این سؤال که چرا ما خودمان را کوچک می‌بینیم؟ بیان کرد: با چنین شرایطی همه ما انتظار داریم تا فرهنگ قرآن در جامعه ترویج شود! اگر فرهنگ قرآن که فرهنگ انسان‌سازی و فرهنگ عروج به آسمان است با همدلی همه سازمان‌ها می‌توانستیم به پیش ببریم قطعا اکنون شاهد افزایش آمار ناهنجاری‌ها در جامعه نبودیم.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
وحید
|
United States of America
|
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۳:۴۶
0
1
هرگز اجازه ندهید کسی که به قرآن اهمیتی نمی دهد و فرصت ندارد به محافل قرآنی بیاید شما را معطل خودش کند
هاشم سلطانی نژاد
|
United States of America
|
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۶:۰۳
0
0
سلام.احسنتکم.حضرت استاد سلیمی.انشاالله همه مسوولان و تریبون داران قرآنی به جای تنظیم و تغییر آیین نامه هاشان قدری به اوضاع موجود جامعه قرآنی نظری بیندازند و متحد پیگیر اجحافات متعدد به حق أصحاب قرآن باشند. در ضمن بزرگان مسوول کشور باید بدانند که الناس علی دین ملوکهم و همچنین من لم یوقر القران فقداستخف بحرمه الله عز و جل
ك از بهشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۰۸:۵۲
0
0
استاد سليمي در قلب همه ي قاريان و حافظان جا داره
دمت گرم يا استاد
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۱۰:۳۵
0
0
مثل اینکه مسئولین ودرراس اونهاشخص جناب رئیس جمهورفراموش کردن که همین مقدارفرهنگ واخلاقی که درجامعه باقی مونده به برکت قرآن وخادمان قرآنیه که فرهنگ قرآن رونشرمیدن وخالصانه دارن شاگردتربیت میکنن..اونوقت واسه یه تقدیری که خیلی بیش ترازاین هاشایسته ی خادمانیه وقت ندارن؟
بس کنیدتوروخداهرچقدربی مهری به قرآن وقرآنیان کردین.
captcha