اولین تلویزیون اینترنتی کشور «آیو» راه‌اندازی شد
کد خبر: 3470809
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

اولین تلویزیون اینترنتی کشور «آیو» راه‌اندازی شد

گروه فضای مجازی: اولین تلویزیون اینترنتی کشور «آیو» با حمایت سازمان صداوسیما راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین تلویزیون اینترنتی کشور «آیو» به صورت رسمی با حمایت سازمان صداوسیما پیش از ظهر امروز با حضور کیوان جامه‌بزرگ، مدیرعامل شرکت باران تلکام و اعضای هیئت مدیره شرکت و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی شد.

جامه‌بزرگ، با اشاره به تلویزیون اینترنتی کشور «آیو»، اظهار کرد: تلویزیون پروتکل اینترنتی (IPTV) تکنولوژی جدیدی در عرصه رسانه است که طی سال‌های اخیر در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته گسترش زیادی یافته است. تلویزیون اینترنتی به گونه‌ای است که مخاطب می‌تواند آرشیوی از میان تمام برنامه‌های موجود صدا و سیما را مشاهده کرده و خود آن‌چه را می‌خواهد انتخاب و در زمان دلخواه تماشا کند.

وی افزود: طی دهه گذشته رشد سرویس ماهواره‌ای و کابل دیجیتالی تاثیر خود را بر آینده تلویزیون به جا گذاشته، اما اکنون روش پخش جدید تلویزیون پروتکل اینترنتی (IPTV) نوید تحول بزرگ‌تری در این عرصه را می‌دهد. تلویزیون اینترنتی محصول هم‌گرایی صنعت رایانه، مخابرات و مالتی‌مدیاست و نتیجه پیشرفت فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت باران تلکام تصریح کرد: این فناوری جدید با نام‌هایی چون تلویزیون روی دسکتاپ (TOD) و تلویزیون از طریق پروتکل اینترنتی (IPTV) در سراسر دنیا شناخته شده است. تلویزیون اینترنتی یا اینترنت TV در واقع یک پروتکل تلویزیونی است که از طریق اینترنت پخش و منتشر می‌شود و به تماشاگرانش امکان انتخاب برنامه دلخواهشان را از میان مرجعی از نمایش‌های تلویزیونی می‌دهد. اینترنت پرسرعت، وای فای، کابل و ماهواره از جمله زیرساخت‌هایی محسوب می‌شود که پخش تلویزیون اینترنتی را امکان‌پذیر می‌کند.

جامه‌بزرگ اظهار کرد: اخیراً با توسعه فناوری OTT فرا شبکه، عرضه‌کنندگان خدمات و محتوا با فاصله گرفتن از چالش‌های توسعه شبکه مخابراتی، سرویس خود را بر بستر انواع شبکه‌ها OTT) فرا شبکه) عرضه می‌کنند که نرم‌افزارهای پیام‌رسان رایج‌ترین نوع این فناوری هستند .
وی بیان کرد: تلویزیون اینترنتی در ایران نیز همانند دیگر فناوری‌های جدید در بدو ورود با مشکلاتی همراه بوده و در حالی که در بسیاری از کشورها این فناوری جدید در کنار سایر رسانه‌های جمعی تبدیل به ابزاری عادی برای ارائه اخبار، محتوا و اطلاع‌رسانی شده، در ایران همچنان چالش‌هایی در مسیر بهره‌برداری از این سرویس وجود دارد.

مدیرعامل شرکت باران تلکام تصریح کرد: اولین IPTV رسمی ایران با تلاش شرکت باران تلکام و با نام تجاری «آیو» و با حمایت سازمان صداوسیما آغاز به کار خواهد کرد و تحول عظیمی در عرصه رسانه کشور ایجاد می‌کند. ابزاری که دنیای ارتباطات را دگرگون می‌کند و مخاطب ایرانی هم می‌تواند همگام با جامعه جهانی زندگی نوین ارتباطی خود را گسترش دهد.

جامه‌بزرگ تصریح کرد: از نیمه سال 94 فعالیت‌های جدی‌مان آغاز شد و با حمایت رئیس سازمان صداوسیما و قائم‌مقام‌ وی، اخوان این فعالیتی که از پنج سال گذشته روی زمین مانده بود را طی پنج ماه آغاز کردیم.

وی بیان کرد: آیوباکس(گیرنده دیجیتالی) سرویس دیگری است که در کنار این فعالیت‌، آن را در اختیار مردم قرار خواهیم داد. همچنین تا پایان سال 500 نفر می‌توانند از این سرویس بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت باران تلکام تصریح کرد: سرویس‌های پایه‌مان رایگان به مردم عرضه می‌شود و تنها برای خدمات ارزش‌افزوده‌ و سرویس‌های بیشتر مبلغی دریافت خواهیم کرد که تعرفه‌های آبونمان در حال بررسی است که اعلام می‌شود. تلاش‌مان این است که سرویس‌ها با کمترین قیمت به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: در حال تلاش هستیم تا این سرویس در اختیار مردم دنیا هم قرار بگیرد و در 10 کشور آمریکای شمالی، اتحادیه اروپا، جنوب شرقی آسیا و کشورهای فارسی‌زبان منطقه این سرویس را ارائه خواهیم کرد.

جامه‌بزرگ اظهار کرد: حداقل به سه میلیون مشترک سرویس آیو را ارائه خواهیم کرد و تلاش‌مان این است که این رقم را تا پایان سال افزایش دهیم.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های‌مان تولید محتوای تخصصی است و قرار است 30 درصد محتوای سرویس را تولید کنیم و از اوایل سال 95 محتوا را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت باران تلکام تصریح کرد: کاربران می‌توانند سرویس آیو را از طریق سایت www.aionet.ir دریافت کنند. همچنین تا 72 ساعت قبل می‌توان از برنامه‌های صداوسیما بهره‌مند شد.

وی بیان کرد: امکان ذخیره‌سازی در فضای مجازی از طریق این سرویس ممکن است. همچنین 21 دفتر در سراسر کشور به منظور نصب و راه‌اندازی سرویس آیو آماده خدمات‌رسانی هستند. مردم می‌توانند از طریق شماره 89518 پاسخ پرسش‌هایشان را دریافت کنند.

جامه‌بزرگ اظهار کرد: سازمان صداوسیما اوایل سال 94 فراخوانی اعلام کرد که در این فراخوان پنج شرکت آماده ارائه خدمات بودند که ما به دلیل فناوری OTT این پروژه را برعهده گرفتیم و با صداوسیما تا شش سال قرارداد داریم و تا دو دوره می‌توانیم این قرارداد را تمدید کنیم.

وی یادآور شد: از وزارت ارتباطات مجوز FCP را دریافت کرده‌ایم و مشکلی در این زمینه نداریم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
yousef.ab
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۰۸ - ۲۱:۲۳
0
0
عضویت
mrrezaee
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۵:۱۳
0
0
اولین ای پی تی وی ایران تلوبیونه نه ایو ، در ضمن همه برنامه هارو هم ارشیو میکنه
captcha