مسابقه کتابخوانی مجازی «دهه سرنوشت‌ساز» برگزار می‌شود
کد خبر: 3472019
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

مسابقه کتابخوانی مجازی «دهه سرنوشت‌ساز» برگزار می‌شود

گروه فضای مجازی: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هفتمین مرحله از مسابقات کتابخوانی از کتاب «دهه سرنوشت‌ساز» نوشته داوود قاسم‌پور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا)، همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هفتمین مرحله از مسابقات کتابخوانی از کتاب «دهه سرنوشت‌ساز» نوشته داوود قاسم‌پور که توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، ویژه شهروندان تهرانی برگزار می‌شود.
پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی و ترویج شعائر اسلامی و در ادامه مسابقات مجازی کتابخوانی سازمان بسیج شهرداری تهران، مرحله هفتم مسابقه بزرگ کتابخوانی مجازی همزمان با ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ویژه شهروندان تهرانی برگزار می‌شود.
در این مرحله از مسابقات، کتاب «دهه سرنوشت‌ساز» نوشته داوود قاسم‌پور از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی انتخاب شده و به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار گرفته است تا شهروندان تهرانی به صورت مجازی و غیر حضوری بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.
بخش عمده کتاب «دهه سرنوشت‌ساز» به مبحث بازگشت امام به میهن و هدایت حرکت مردم و پیوستن گروه‌های مختلف مردمی به نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است. همچنین در این کتاب، نویسنده چگونگی تشکیل دولت موقت مهندس مهدی بازرگان و عکس‌العمل‌های گوناگون در برابر آن تشدید حکومت نظامی و اعلام بی‌طرفی ارتش را که از وقایع مهم دهه فجر هستند را مورد بررسی قرار داده است.
از عناوین و سرفصل‌های این کتاب تشکیل شورای انقلاب تا سقوط ازهاری، تشکیل دولت ائتلافی شاپور بختیار، کنفرانس گوآدلوپ، مأموریت هایزر در تهران و فرار شاه از کشور، فرار شاه تا ورود امام به کشور ، از ورود امام به کشور تا تشکیل دولت موقت مهندس مهدی بازرگان و تشکیل دولت موقت بازرگان و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را می‌توان نام برد.
زمان شرکت در این مسابقه تا 11 اسفند ماه سال جاری در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoonketab.ir ضمن ثبت‌نام و دریافت کتاب الکترونیکی، در مسابقه شرکت کنند.
این مسابقه بزرگ که از سال گذشته آغاز شده است، در هر مناسبت یک کتاب را به مخاطبان پیشنهاد می‌دهد و در پایان به قید قرعه جوایز ارزشمندی همچون سکه بهار آزادی، کمک هزینه سفر مشهد مقدس و 10‌ها جوایز ارزنده را به برگزیدگان اهدا خواهد کرد.
یادآور می‌شود؛ مسابقات گذشته از کتاب‌های «واجب فراموش شده»، «300 نکته در مدیریت اسلامی» برگرفته از تفسیر نور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، «کربلا مبارزه با پوچی‌ها» نوشته اصغر طاهرزاده، کتاب «۵۳ سال عصر پهلوی به روایت دربار» انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، «یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(عج)» نوشته علیرضا رجالی تهرانی و کتاب «حماسه غدیر» نوشته محمدرضا حکیمی برگزار شده است.
captcha