مراسم چهلمین روز شهادت آيت‌الله نمر در حسینیه فاطمیون برگزار می‌شود
کد خبر: 3473048
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

مراسم چهلمین روز شهادت آيت‌الله نمر در حسینیه فاطمیون برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم چهلمین روز شهادت مجاهد نستوه؛ شهيد كرامت آيت‌الله نمر باقر النمر، روز سه‌شنبه 20 بهمن سال جاری در حسینیه فاطمیون برگزار خواهد شد.


به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم چهلمین روز درگذشت آيت‌الله نمر باقر النمر، كه توسط دژخيمان آل سعود به شهادت رسيد روز سه‌شنبه 20 بهمن سال جاری از ساعت 18:30 تا 20:30 در حسینیه فاطمیون واقع در خيابان مجاهدين برگزار خواهد شد.


از عموم علاقه‌مندان دعوت می‌شود با حضور در اين مجلس ياد آن شهيد والا مقام  را گرامی داشته و ضمن محكوم كردن اين جنايت هولناک،
بر ادامه راه مجاهدین اسلام تأکید نمایند.

یادآور می‌شود: شهید آيت‌الله نمر با فشارهای گوناگون نهادهای امنیتی عربستان رو به رو بود، نیروهای امنیتی خانه او را پیوسته زیر نظر داشتند و بارها و بارها او را برای دوره‌هایی کوتاه بازداشت کردند. اما این فقیه شهید سر خم نمی‌کرد و حکومت هر بار در مواجهه با فشارهای مردمی و اعتراض‌های گسترده، ناچار می‌شد ایشان را آزاد کند.

سرانجام، در 18 تیر سال 1391 نیروهای امنیتی پس از شلیک چهار گلوله ایشان را دستگیر کردند و پس از آن، وزارت کشور عربستان اعلامیه‌ای صادر کرد و در آن مدعی شد آيت‌الله نمر و همراهانش به نیروهای امنیتی تیراندازی کرده‌اند که البته چنین ادعایی اساساً صحت نداشت. در واقع، مطالبات و تلاش‌های اصلاح طلبانه‌ی نمر و اعتراضات مسالمت‌ آمیز ایشان زمینه صدور حکم اعدام این مجاهد نستوه را فراهم کرد و در نهایت حکم اعدام آیت‌الله نمر پس از تحمل 1274  روز جمعه 20 ربیع‌الأول 1437 مصادف با 11 دی‌ماه سال جاری به دست ستمگران سرکش به اجرا درآمد.






علیرضا برومند
captcha