رونمایی از چاپگر بریل ملی «بصیر»
کد خبر: 3473409
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
به همت مؤسسه قرآنی روشندلان صورت گرفت؛

رونمایی از چاپگر بریل ملی «بصیر»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نسل دوم دستگاه چاپگر بریل ملی با عنوان «بصیر»، ویژه نابینایان با تکنولوژی پیشرفته امروز، 18 بهمن‌ماه همزمان با ایام‌الله دهه فجر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نسل دوم دستگاه چاپگر بریل ملی با عنوان «بصیر» ساخت جمهوری اسلامی ایران ویژه نابینایان با تکنولوژی پیشرفته امروز، 18 بهمن‌ماه به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی به همت مؤسسه قرآنی روشندلان استان اصفهان، رونمایی می‌شود.
این رونمایی با حضور مقامات و مسئولان مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، مؤسسات و نمایندگان مجلس انجام خواهد گرفت.
این چاپگر برای اولین‌بار در ایران و خاورمیانه با همکاری یکی از شرکت‌های معتبر دانش‌بنیان طراحی و ساخته‌ شده است. در سرعت و کیفیت چاپ قابل‌ رقابت با نمونه‌های خارجی است و علاوه بر ساماندهی نیازهای گسترده کاربران، قیمت دستگاه نسبت به نمونه‌های خارجی کاهش چشمگیری داشته و از خروج میزان قابل‌توجهی ارز از کشور جلوگیری می‌کند.
این چاپگر دارای امکان چاپ با استفاده از حافظه داخلی بدون نیاز به کامپیوتر، دارای سیستم عیب‌یابی داخلی و کلیدهای گویا به زبان فارسی و انگلیسی جهت نابینایان، طراحی و ساخت توسط متخصصان عضو بنیاد ملی نخبگان با صرف بیش از 10000 ساعت وقت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش سریع در داخل کشور، قابلیت چاپ پشت‌رو همزمان سیستم اعلام اتمام کاغذ و اتمام چاپ،‌ دارای سیستم کاهش ارتعاش و صدا،‌ قابلیت تغییر جهت متن به‌صورت عمودی و افقی، استفاده از پیشرفته‌ترین فنّاوری‌های روز دنیا در طراحی و ساخت، دارای نرم‌افزار اختصاصی با پشتیبانی از زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی با محیط کاربرپسند، پشتیبانی از نرم‌افزار داکسبوری و سایر زبان‌ها از ویژگی‌های بارز این چاپگر ملی است.
این چاپگر ملی ساخت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان(شرکت صنعت‌نما) به سفارش بنیاد قرآنی ـ فرهنگی روشندلان قابل‌ استفاده در: سازمان بهزیستی کشور، ادارات و واحدهای تابعه سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور، ادارات تابعه و مدارس نابینایان سازمان چاپ کتب درسی به خط بریل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور(بخش نابینایان) مؤسسات و انجمن‌های نابینایان است.
یادآور می‌شود، مراسم رونمایی در اصفهان، پل شهرستان، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان انجام خواهد شد. همچنین در حاشیه این مراسم از قلم هوشمند «مبین» که هم‌اکنون برای قرآن‌های بریل نیز مناسب‌سازی شده است تا نابینایان نیز از آن استفاده کنند، رونمایی می‌شود.
گفتنی است؛ بنیاد قرآنی ـ فرهنگی روشندلان استان اصفهان پس از مشورت با علماء، اساتید و افراد صاحب‌نظر و با هدف پاسخگویی به نیازهای فطری خواهران و برادران روشندل در سال 1382 تأسیس و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.
captcha