گزینش نمایندگان موریتانی برای مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3474504
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

گزینش نمایندگان موریتانی برای مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه بین‌الملل: مسابقات ملی حفظ، تجوید و تفسیر قرآن موریتانی با هدف گزینش نمایندگان این کشور جهت حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن، از دیروز، 20 بهمن‌ماه، آغاز شد.

گزینش نمایندگان موریتانی در مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی « arabstoday»، مسابقات ملی حفظ، تجوید و تفسیر قرآن موریتانی جهت گزینش نمایندگان این کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان، از دیروز با حضور 269 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان در مسجد جامع «المدینه المنوره» شهر «نواکشوت»، پایتخت این کشور آغاز شد.

این مسابقات به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و در پایان برترین‌ها جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی مسابقات قرآن انتخاب خواهند شد.

«سیدأحمد ولد أهل داوود»، وزیر امور اسلامی و آموزش‌ پایه موریتانی، در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: نمایندگان موریتانی در دوره‌های گذشته مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف نتایج خوبی را کسب کرده‌اند.

وی در ادامه از شرکت‌کنندگان در دوره‌های آینده مسابقات بین‌المللی قرآن خواست تا تلاش مضاعفی جهت کسب مقام‌های برتر و بهتر از گذشته انجام دهند.

سیدأحمد ولد أهل داود تصریح کرد: دولت موریتانی به دستور و نظارت «یحیی ولد حدمین»، نخست‌وزیر این کشور، حمایت از مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن و مربیان و مدرسان این مراکز را ادامه می‌دهد و در همین راستا، چندین مکتب‌خانه‌ قرآنی نمونه در مناطق فقیر و فاقد امکانات آموزشی لازم در موریتانی راه‌اندازی شده است.

در ادامه مراسم افتتاحیه مسابقات ملی قرآن موریتانی، «محمد الأمین ولد شیخنا ولد الشیخ أحمد»، مدیر ارشاد اسلامی وزارت امور اسلامی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: این مسابقات به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و وزارت امور اسلامی این مسابقات را به صورت سالانه و در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار می‌کند.

وی افزود: این دوره از مسابقات با نظارت برخی علما و داوران متخصص در علوم قرآنی برگزار می‌شود تا حقوق همه متسابقان رعایت شود.

مطالب مرتبط
captcha