داور سوری: ایران دل حافظان روشندل را شاد کرد
کد خبر: 3498526
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

داور سوری: ایران دل حافظان روشندل را شاد کرد

گروه بین‌الملل: ایده برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه روشندلان، بسیار خوب و مبتکرانه بود و این حرکت سرشار از مهر و محبت است و دل‌های این قشر از افراد دارای نیازهای خاص را شاد کرد.


رضایت رضوان درویش از سطح صوت متسابقین
رضوان درویش، از فعالان تواشیح و قرآن کشور سوریه و داور بین‌المللی بخش «صوت» سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: مسابقات قرآن امسال نسبت به سال‌هایگذشته از نظر صوت خیلی قوی‌تر است و به نظر می‌رسد که متسابقین قبل از حضور در مسابقات از این نظر به درستی ارزیابی شده‌اند.

وی در ادامه سطح کلی متسابقین را خوب ارزیابی کرد و درباره آیین‌نامه رقابت‌ها گفت:
آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی ایران بسیار دقیق، جامع و فراگیر است و همه جوانب و بخش‌ها را در بر می‌گیرد.

ایران دل حافظان روشندل را شاد کرد

رضوان درویش در رابطه با برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی ویژه روشندلان در این رقابت‌ها گفت: ایده برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه روشندلان، بسیار خوب و مبتکرانه بود و این حرکت سرشار از مهر و محبت است و دل‌های این قشر از افراد دارای نیازهای خاص را شاد کرد.


داور سوری بخش صوت در رابطه با سازماندهی این دوره مسابقات گفت: نظم و اجرای این دوره از رقابت‌ها تاکنون بسیار عالی و ممتاز بوده است و مطئمنا هر چقدر بخواهیم در رابطه با نظم و کیفیت این مسابقات سخن بگوییم، باز هم بخشی از این رخداد عظیم قرآنی مغفول خواهند ماند.

مسابقات ایران با رقابت‌های دیگر کشورها غیر قابل مقایسه است

رضوان درویش در پاسخ به سؤالی درباره ویژگی‌های مسابقات ایران در مقایسه با دیگر رقابت‌های قرآنی جهان گفت: به نظر من این مقایسه امکان‌پذیر نیست؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی قرآن پیشگام است و رسیدن این مسابقات به سی‌و‌سومین دوره آن، اهتمام ویژه ایران به فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را نشان می‌دهد.

شعار به جا و مناسب رقابت‌ها

رضوان درویش با اشاره به شعار این مسابقات با عنوان «یک کتاب، یک امت» گفت: حقیقتا امت اسلامی در مقطع کنونی به این شعار نیازمند بود و به نظر من این شعار در زمان و جای مناسبی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در پایان نقش فعالان قرآنی اعم از قاریان، حافظان و مفسران در آگاهی‌بخشی نسبت به جنایات جریان‌های تکفیری را یادآور شد و گفت: قرآن کریم قانون اساسی ما مسلمانان است که درباره همه موضوعات انسانی اعم از صلح، دوستی و مودت با دیگران سخن گفته است، بنابراین اهل قرآن وظیفه دارند که این مفاهیم را به جوانان اطلاع‌رسانی و در این زمینه آگاهی‌بخشی کنند.


مطالب مرتبط
captcha