خاطره استاد قرآن بنگلادشی از دوستی با «حسن دانش»
کد خبر: 3498525
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

خاطره استاد قرآن بنگلادشی از دوستی با «حسن دانش»

گروه بین‌الملل: استاد قرآن بنگلادشی گفت: در جریان یکی از مسابقات قرآن ایران با «حسن دانش»، قاری خوب ایرانی دوست شده بودم در این دوره مسابقات به دنبال او می‌گشتم که به من گفتند شهید شده است، خیلی متأثر شدم و هنوز هم باور نمی‌کنم.

شهادت «حسن دانش» باورنکردنی است/ آشنایی با شهید در جماران
از راست احمد نصار(استاد قرآن) و تنویر حسین(حافظ روشندل بنگلادشی)

احمد نصار، استاد همراه تنویر حسین، حافظ روشندل بنگلادشی در حاشیه سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: در جریان یکی از مسابقات قرآن ایران با حسن دانش، قاری خوب ایرانی دوست شده بودم و خبر نداشتم که شهید شده است.

وی ادامه داد: هنگامیکه مسئولان اوقاف ایران در حاشیه یکی از مسابقات قرآن ما را برای بازدید به بیت امام خمینی(ره) در جماران بردند در آنجا با حسن دانش آشنا شدم، بسیار با هم صحبت کردیم و من پیشانی ایشان را بوسیدم؛ حسن دانش بسیار انسان بزرگوار و بااخلاقی بود و شهادت وی در حادثه منا باورنکردنی و برای من مانند خواب است.

نصار گفت: در این مسابقات به دنبال حسن دانش می‌گشتم که به من گفتند شهید شده است، خیلی متأثر شدم و هنوز هم باور نمی‌کنم. اگر این اتفاق به خاطر کوتاهی مسئولان سعودی اتفاق افتاده، ظلم بزرگی است.

وی افزود: در این مسابقات به همراه تنویر حسین، شاگردم که از 5 سالگی حفظ قرآن را آغاز کرد، شرکت کرده‌ام. تنویر حسین در این مسابقات در رشته حفظ کل در بخش روشندلان شرکت کرده است.

حفظ قرآن از 12 سالگی

نصار که خود نیز از 12 سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده، اکنون که در 40 سالگی به‌سر می‌برد، سال‌ها است که وقت خود را صرف آموزش قرآن به نسل جوان بنگلادش می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تنویر حسین به دلیل مشکل بینایی نیاز داشت که برای حفظ قرآن کسی آیات قرآن را برایش بخواند و من نخستین‌بار آیه «إنّا نحنُ نَزّلنا الذِّكرَ و انّا له لَحافِظون: بى‏‌ترديد ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده‏‌ايم و قطعا نگهبان آن خواهيم بود» (9/حجر) را برایش خواندم، وی از من خواست که کمک کنم که گرچه چشم ظاهری ندارد با چشم باطن قرآن را حفظ و به آن عمل کند.

شاگردم نفر اول مسابقات قرآن عربستان است

نصار گفت: تنویر حسین تنها شاگرد من نیست و بسیاری از شاگردانم در مسابقات بین‌المللی قرآن مانند مسابقات مالزی و عربستان شرکت کرده‌اند، البته تنویر حسین یکی از شاگردان خوبم است که در مسابقات عربستان سعودی نفر اول در رشته حفظ کل قرآن کریم شده است.

وی که مدیر مرکز بین‌المللی حفظ قرآن شهر داکا، پایتخت بنگلادش است، در پایان یادآور شد: من و شاگردانم در مسابقات بین‌المللی قرآن بسیاری از کشورها شرکت کرده‌ایم؛ در مسابقات مالزی، نیجریه، عربستان سعودی و بسیاری کشورهای دیگر؛ اما سطح مسابقات قرآن در ایران به نسبت بالا است و من در این مسابقات بسیار لذت می‌برم.

مطالب مرتبط
captcha