حضور پرشور جامعه قرآنی در مراسم یوم‌الله 22 بهمن/ دستاوردهای ارزشمند قرآنی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3474869
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

حضور پرشور جامعه قرآنی در مراسم یوم‌الله 22 بهمن/ دستاوردهای ارزشمند قرآنی انقلاب اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی: جامعه قرآنی، امروز 22 بهمن‌ماه، همپای اقشار مختلف مردم ایران در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ماه حضور یافت و حماسه دیگری شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جامعه قرآنی امروز در کنار دیگر مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهن ماه حضور یافت و بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی(ره) در سایه قرآن کریم پیمانی دوباره بست.
بنابراین گزارش؛ شبکه  رادیویی قرآن و شبکه قرآن سیما در تقاطع نواب ـ خیابان آزادی، میزبان برخی از فعالان ،مدیران قرآنی بود و همچنین برنامه‌های فرهنگی –قرآنی متفاوتی را اجرا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حاشیه حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: اصل قانون اساس جمهوری اسلامی ایران، بر اساس دستورات قرآن کریم شکل گرفته است.انقلاب اسلامی ایران، تا زمانی می‌تواند تداوم داشته باشد که اصل خود را توسعه بدهد و شعارها و معارف این کتاب مقدس را در تمام عرصه‌های خود همواره پاس بدارد. انقلاب اسلامی ایران که ریشه‌های اساس خود را از قرآن کریم گرفته، در سایه این کتاب الهی همواره قدم برداشته است.
وی ادامه داد: بسیار خرسندیم که مردم را در اوج  شعور و فهم انقلابی می‌بینیم و در این سی و هفت سال روز به روز بر معرفت و روحیه انقلابی مردم  افزوده  شده است. مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که سه اصل که شامل علم فناوری شده، اقتصاد مقاومتی و روحیه  انقلابی عامل تضمین انقلاب اسلامی است، که در این راستا، روز 22 بهمن ماه  تجلی  روحیه انقلابی مردم ایران است.
محمدی افزود: مردم ایران خالصانه و صادقانه در طی 50 سال  مقابله با نظام پهلوی توانست مظهری از تجلی « نصر الله» را از خود بروز دهد، إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا.
حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی بیان کرد: خوشحال هستیم که ملت ایران موفق شده است که در هزاره سوم، تحت لوای ولایت فقیه انقلابی را رقم بزند که بتواند الگوی همه مسلمانان باشد و امیدواریم این روحیه انقلابی روز به روز بیشتر شود و ملت این روحیه را حفظ کرده و در ارتقای آن بکوشند.

سبزعلی: تربیت قراء و حافظان در عرصه بین‌المللی  
محمد حسین سبزعلی، پیشکسوت قرآن کریم درباره گسترش فرهنگ قرآن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: پس از انقلاب اسلامی با فرمان و تدبر رهبر انقلاب اسلامی ایران، ورود قراء مصری به کشور ایران آغاز شد که این امر باعث تحول در وضعیت قرآن میان قاریان، حافظان، و اهل قرآن شد. درحال حاضر  نیز با پیشرفت‌های خوب در زمینه قرآن، بیش از 60  قاری بین‌المللی در کشور تربیت شده است که در برنامه‌های مختلف برای مردم ایران به قرائت و اجرای برنامه می‌پردازند که این موضوع از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی طی پیامی به ملت جمهوری اسلامی ایران در روز 22 بهمن ماه، بیان کرد: ملت ایران که امروز در مراسم راهپیمایی یوم الله با مشت‌های فشرده، فریاد الله اکبر سر می‌دهند، همگی با خداوند بیعت کردند و مشکلات اقتصادی نمی‌توانند سدی در برابر  ایمان و اعتقاد  مردم ایران نسبت به انقلاب اسلامی باشد و این حضور باشکوه تنها از نزدیک و مشاهده قابل لمس است که باید آن را پاس داشت.

قره‌شیخلو: دستاوردهای قرآنی انقلاب
مهدی قره‌شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن الكريم گفت: در طول این سی و هفت سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دستاوردهای قرآنی بسیاری در عرصه قرآن داشته ایم. تربیت قاریان، حافظان و  برپایی جلسات قرآن کریم  از برکات این انقلاب اسلامی است و  فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران قابل قیاس با  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیست.
وی تصریح کرد: شاهد بودیم، در سال گذشته در اجرای برنامه‌های قرآنی ایام دهه فجر ،کمیته  قرآن 1200 برنامه قرآنی در کل کشور  اجرا کرد که حاکی از  توجه مسئولان و ظرفیت‌های توانمند مردم در جمهوری اسلامی ایران است. یقینا هر چه اندازه عمر انقلاب اسلامی بیشتر شود این دستاوردهای انقلابی نیز بیشتر در این عرصه شکوفا خواهد شد.
حضور مردم پایه‌های انقلاب اسلامی را محکم می‌کند
مهدی قره‌شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن الكريم در پیامی به ملت ایران برای حضور در مراسم 22 بهمن ماه اظهار کرد: حضور چشمگیر ملت ایران در این مراسم،  پایه‌های انقلاب اسلامی را استوارتر می‌کند زیرا اصل پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رشادت‌های مردم انجام گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد و از مردم همیشه در صحنه انقلاب اسلامی خواستاریم تا همیشه با این عظمت از انقلاب اسلامی خود حمایت کنند و در انتخابات 7 بهمن ماه که یک تجلی دیگر از حضور مردمی است، مشت محکمی بر سرو دهان استکبار بزنند.

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، مهم دستاوردهای انقلاب

امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور درسیل ملت ایران در مراسم راهپیمایی یوم الله گفت: در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به این نکته اشاره کرد که ملت همواره «استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی ایران» را حفظ کرده‌اند که  این سه کلمه مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که تا امرور پاسداری شده است.
captcha