انتخاباتی که مبنی بر اطاعت خدا باشد ما را به سعادت می‌رساند
کد خبر: 3476716
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
امام‌‌جمعه سرخرود:

انتخاباتی که مبنی بر اطاعت خدا باشد ما را به سعادت می‌رساند

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی آملی، امام جمعه شهر سرخ رود شهرستان فریدونکنار در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: انتخابات نظام اسلامی که مبنی بر اطاعت خدا باشد ما را به سعادت می‌رساند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌محمود موسوی‌آملی، امام‌ جمعه شهر سرخرود در خطبه نماز جمه این هفته با اشاره به این مطلب که روز دوشنبه 13 جمادی الاولی 1437 هـ ق بنابر روایتی شهادت حضرت فاطمه(س) است، گفت: کوثری شدن یعنی اینکه اسوه‌های برتر خدا منش و الگوهای بی‌نظیر تمدن و تعالی انسانی پیامبر(ص)، علی مرتضی(ع)، فاطمه زهرا(س) و یازده امام معصوم(ع) از تبار پاکان را به عنوان الگو انتخاب کردن است.
وی افزود: کوثر طبیعت، رسالت هم‌گرایی، هماهنگی و سازگارسازی منابع طبیعی و امکانات جهان هستی با پویایی، شکوفایی و استمرار حیات بشری را بر عهده گرفت و کوثر رسالت بستر خدایی و شایسته‌ترین ساختار بهره‌برداری هوشمندانه از موهبت خلقت و امکانات مدنیت را در تاریخ اسلام و جهان فراهم ساخت.
موسوی با اشاره به آیه «قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ» سوره آل‌عمران آیه 31 افزود: اساس نظام اسلامی بر اطاعت از خداوند است ادامه داد: در مواردی خدای متعال می‌فرماید که این عمل را انجام دهید، مثلاً نماز بخوانید این یک کار جمعی است که نقشه و هندسه الهی در وضع جامعه اسلامی است.
خطیب جمعه سرخ رود با اشاره به نزدیک شدن انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات نظام اسلامی که مبنی بر اطاعت خدا باشد ما را به سعادت می‌رساند، در این انتخابات باید سعی شود به افرادی رأی داده شود که روابط اجتماعی، نظام  اجتماعی، بین‌المللی و اقتصادی را به سوی کمال برساند و در مسیر کرامت مردم قدم بردارند.
وی با ارائه این مطلب که ما در این انتخابات باید به افرادی رأی دهیم که اساس کار را خودشان را حفظ نظام بدانند، ادامه داد: چالش اصلی ما از روز اول تا امروز حفظ نظام اسلامی است و نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی باید در جهت تحکیم و حفظ نظام اهتمام بورزند و به فکر منافع شخصی خود  نباشد چرا که اگر اینگونه عمل کنند مردم را بی‌حیثیت و از دین جدا می‌کند و در جهت عزت و اقتدار نظام اسلامی گام بر نمی‌دارند.
وی افزود:  انتخابات یکی از مظاهر عمده حضور واقعی مردم در صحنه است، انتخابات یعنی ترجیه رضای‌ عامه را بر شخص خاصه، که این نکته مهم را امیرالمؤمنین(ع) به مالک‌اشتر سفارش می‌کنند.
موسوی با تأکید بر این مطلب که ایران اسلامی یک انتخابات صوری نمی‌خواهد، اظهار کرد:  مردم ما نماینده‌ای می‌خواهند که به خواسته‌های مردم توجه داشته باشند، زمانی امید دشمن‌ به یأس تبدیل خواهد شد که با انجام خواسته‌های به‌حق مردم، ‌شاهد حضور حداکثری مردم در صحنه باشیم.
وی ادامه داد: کشورهای مدعی دموکراسی دنیا خصوصاً آمریکا انتخاباتشان صوری است زیرا گروه‌های خاصی از سرمایه‌دارها و کمپانی‌ها، منتقدان عالی، باندهای عظیم مالی که بزرگترین آن‌ها از لابی‌های صهیونیستی‌ هستند با تبلیغات گمراه‌کننده و با روش‌های گوناگون آرا‌‌ مردم را به سمت خود سوق می‌دهند.
امام‌جمعه سرخرود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت‌: اختلاف سیاسی و‌ اختلاف نظر مانعی ندارد اما خراب کردن یکدیگر، ذهن مردم و چهره‌های مسئولان دلسوز، موجب اشکال می‌شود و این مهم نباید فراموش و در آن سهل‌انگاری شود.
وی در پایان با اشاره به این مطلب که هدف و مبنای ما نظام‌ اسلامی و ولایت‌فقیه است، افزود: مردم بصیر‌ ایران با تفکر عمارگونه پشت سر ولی‌فقیه حادثه عظیمی خواهند آفرید و از اهداف نظام به گونه‌ای دفاع خواهند کرد که نقشه شوم و  پلید دشمان اسلام را نقش بر آب خواهند کرد.
حمید‌رضا گل‌محمدی‌ تواندشتی
captcha