«قهرمانان هنرهای رزمی»؛ بازی بومی جایگزین هم‌سبک خارجی
کد خبر: 3484153
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
میرزایی خبر داد:

«قهرمانان هنرهای رزمی»؛ بازی بومی جایگزین هم‌سبک خارجی

گروه فضای مجازی: مدیر پروژه بازی قهرمانان هنرهای رزمی گفت: این بازی در راستای پاسخ به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید محصولات فرهنگی جایگزین بازی‌های خارجی تولید شده است.

شهاب میرزایی، مدیر پروژه بازی «قهرمانان هنرهای رزمی» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به بازی‌های ویدئویی اظهار کرد: از زمان ظهور بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای تا کنون، بازی‌هایی با سبک ورزشی همانند فیلم هایی با این سبک، همواره در میان طرفداران خاص خود جایگاه ویژه‌ای را داشته که در این میان ، سبک رزمی از این قائده مستثنی نبوده و همواره طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد که درصد قابل توجهی از آن مربوط به کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: این سبک از بازی‌ها که بیشترین مخاطب آن را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند به دلیل تجاری بودن از کاراکترهای خانم با پوشش های نامناسب و نامتعارف استفاده می‌کنند و بعضا دارای صحنه‌های نامتعارف هستند و به نوعی چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم، فرهنگ غربی را در کشورهای مسلمان گسترش می‌دهند، که تأثیر فرهنگی آن در کشور ما به عنوان تهاجم فرهنگی یاد می‌شود.

مدیر پروژه بازی «قهرمانان هنرهای رزمی» تصریح کرد: از زمان ورود کنسول نینتندو و سگا ، این سبک بازی در کشورمان نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده اما از آنجا که عرضه بیشتر این بازی‌ها به دلیل مغایرت با موازین اخلاقی ممنوع شده است؛ همین امر سبب شده است تا افراد سودجو، با به وجود آوردن بازار سیاه، این بازی‌ها را به صورت غیر قانونی و زیرزمینی تکثیر کنند و یا از طریق اینترنت و یا دست فروش‌ها در اختیار متقاضیان که بیشتر آنها را نوجوانان و جوانانی تشکیل می‌دهند، قراردهند، متقاضیانی که به دلیل نبود جایگزین مناسب، به ناچار در بساط سی دی فروشان کنار خیابان و یا اینترنت به دنبال سبک مورد علاقه خود می‌گردند و نا آگاهانه به دام این سودجویان می‌افتند.

وی بیان کرد: با تأکید و نگرانی‌های مقام معظم رهبری بر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن در تولید محصولات فرهنگی، جایگزین‌هایی برای برخی از بازی‌هایی خارجی تولید شده است ، اما باتوجه به اینکه توقع بالای گیمر ایرانی از بازی داخلی زیاد است و هر بازی ایرانی که ساخته می‌شود را از لحاظ کیفیت و قیمت با نمونه خارجی آن مقایسه می‌کند و در پایان انتخاب او همان بازی خارجی می‌شود، باعث شده هنوز جایگزینی برای این سبک بازی در کشورمان تولید نشده است تا بتواند نظر گیمر نوجوان و جوان را به خود جلب کند.

میرزایی اظهار کرد: همه این موضوع سبب شد تا بازی‌ای با حضور قهرمانان هنرهای رزمی کشور در این سبک تولید کنیم، اما با توجه به هزینه‌های بسیار بالا و نبود حامی مالی و از طرفی زمان بر بودن ساخت (بیش از 150 سبک رزمی در کشور داریم که تنها ساخت کاراکترها حدود 2 سال زمان می‌برد ) تصمیم گرفتیم تا زمان تأمین بودجه اثری تولید کنیم که هم جذابیت بازی‌های خارجی همسبک را داشته باشد و هم با عناوین خارجی همسبک نیز رقابت کند و کاملترین بازی در سبک ورزشی - رزمی نیز باشد و بتواند نظر گیمر را به خود جلب کرده و توقع بازی‌باز را از یک اثر داخلی برآورده کند و در نهایت جایگزینی برای بازی‌های خارجی در این سبک باشد.

وی بیان کرد: بازی «قهرمانان هنرهای رزمی»، کاری از گروه نیکدونه است که با ماد سازی کاراکترهای پرطرفدار بازی‌های خارجی تولید شده و با دویست و پنجاه محیط مسابقه و 500 کاراکتر و داشتن گیم پلی‌ای در حدود 500 روز بزرگترین بازی سبک ورزشی، رزمی در جهان بوده که تا به امروز ساخته شده است.

این بازی‌ساز تصریح کرد: امیدواریم این اثر بتواند اعتماد گیمر ایرانی را که سطح توقع بالایی از یک بازی دارد، به سوی محصول مجاز داخلی جلب کند تا در نهایت بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، اثری بومی و فاخر در سطح بین‌المللی با حضور قهرمانان هنرهای رزمی کشورمان (با شبیه‌سازی شخصیت‌های مطرح ورزشی با فنون خاص خودشان در سبک‌های کشتی، تکواندو، کاراته، دفاع شخصی،کونگ فو و ...) تولید کنیم.

captcha