مادران؛ فرشته‌های آسمانی‌
کد خبر: 3484923
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

مادران؛ فرشته‌های آسمانی‌

گروه اجتماعی: برگزاری روز مادر در بسیاری از کشورهای اسلامی و به‌ویژه کشور ما، حرکتی زیبا است که در سال‌‌های اخیر مورد عنایت خانواده‌ها واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، شاید کمتر خانه‌ای را سراغ بگیریم که روز مادر را ولو با یک خسته نباشید، یا تقدیم یک شاخه گل و یا هدیه‌ای کوچک مورد عنایت قرار ندهد.
در واقع پاسداشت روز مادر نه‌تنها ارج گذاشتن به زحمات و فداکاری‌های مادر است، بلکه توجه و سپاسگزاری از شمع محفل خانواده است که گرمی کانون خانواده به او محول شده است.
اما در این بین مادرانی هستند که نه‌تنها در بین اعضای خانواده خود این نقش را به‌خوبی ایفا کرده‌اند، بلکه به‌خاطر فداکاری مضاعفی که داشته‌اند، باید آن‌ها را شمع فروزان جامعه نیز محسوب کرد.
شاید امروز کمتر انسانی را سراغ داشته باشیم که وجود امنیت و آرامش موجود در کشور را (در این منطقه پر از آشوب) احساس نکند. با کمترین بررسی می‌توان به‌خوبی این نکته را دریافت که حتی امنیت و آرامش موجود در ایران قابل مقایسه با کشورهای غربی نیز نیست. اگر امروزه فردی به کشورهای غربی که خود را مهد آرامش و کانون امنیت جهانی تصور می‌کنند، سری بزند تفاوت امنیت و آرامش ایران اسلامی را با این کشورها به‌خوبی احساس می کند.
 اما براستی خاستگاه این امنیت بی‌نظیر از دامان پر مهر کدامین عناصر جامعه تراوش نموده است؟ هستند خانواده‌هایی که با نثار آرامش و گرمی کانون خانواده خود آرامش و امنیت دیگر خانواده را تضمین نموده‌اند.«خانواده معظم شهدای مدافع حرم» که اخیرا با تقدیم دسته گلی موجبات امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی را در وانفسای آشوب‌های منطقه‌ای فراهم نموده‌اند، از این دسته‌اند.
 اما براستی نقش چه کسانی در این بین برجسته‌تر است؟ سوای ایثار و جان برکفی شهدای والامقام حرم که حاضر بودند جان عزیز خویش را در طبق اخلاص گذاشته و مخلصانه قدم در این راه پر خطر بگذارند، نقش همسران جوان این عزیزان نیز که آگاهانه و البته عارفانه حاضر بودند مشقات و سختی‌های پس از فقدان همسر خویش را صبورانه و زینب‌وار تحمل نمایند، بسیار برجسته است.
 در واقع محوری‌ترین عنصر در تحقق امنیت ملی حال حاضر ایران اسلامی وجود مادران جوانی‌اند که حاضر شدند امنیت و آرامش خانواده خود را فدای امنیت جامعه نمایند. بدون شک اگر وجود این «فرشته‌های آسمانی» نبود، امنیت و آرامش مثال زدنی خانواده‌های امروز ما نیز همانند بسیاری از کشورهای منطقه سرشار از تلخی‌ها بود. شاید بتوان پیشنهاد داد که همانند سالیان پیشین در کنار پاسداشت مقام مادر، عنوان «زیباترین مادر» را درعرصه جامعه مطرح نمود و این عنوان را امسال به مادران و همسران جوان شهدای حرم تقدیم نمود.
یادداشت از محسن شیرآوند، عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان
captcha