تولید 29 عنوان کتاب سید مرتضی در یک نرم‌افزار
کد خبر: 3485478
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

تولید 29 عنوان کتاب سید مرتضی در یک نرم‌افزار

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار مجموعه آثار سیدمرتضی علم‌الهدی(ره) توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نرم‌افزار «علم‌الهدی» مشتمل بر ۲۹ عنوان کتاب در ۴۹ جلد از آثار سیدمرتضی علم‌الهدی(ره) با موضوعاتی همچون علوم قرآنی، عقاید شیعه امامیه، امامت، مهدویت، فقه، اصول فقه، حدیث و شعر تولید و عرضه شد.

تنزيه‌الأنبياء، الشافى فى الإمامة، تلخيص الشافي، المقنع في الغيبة، الملخص في أصول الدين، الذخيرة في علم الكلام، دفاع از تشيع، جمل العلم و العمل، شرح جمل العلم و العمل، الانتصار، مسائل الناصريات، إجماعات فقهاء الإمامية، الذريعة إلى أصول الشريعة، رسائل الشريف المرتضى، أمالي المرتضى، الديوان و ... از  کتب ارائه شده در این نرم افزار به شمار می‌رود.


نرم‌افزار علم‌الهدی تولید شد

همچنین این نرم‌افزار با بهره‌گیری از قالب کتابخانه لفظی نور نسخه ۲.۱، امکاناتی همچون امكان انتخاب فهرست درختی و گزینشی و ارتباط آنها با متن، به همراه قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست، امکان محدود كردن دامنه متن و فهرست کتب به موارد دلخواه، امکان فهرست‌ سازی توسط علائم عمومی جهت تهیه فهرست های پویا و متنوع از كلمات، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، قابلیت انتقال متن دلخواه به word، امکان دسترسی به اطلاعات مفیدی در باره نسخه شناسی هر یك از كتب و ... را در خود جای داده است.


نرم‌افزار علم‌الهدی تولید شد

دسته‌بندی آثار در این نرم‌افزار در گروه‌های تفسیر، حدیث، کلام، فقه، اصول فقه و مجموعه‌هاست. همچنین قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون موجود در برنامه، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌‌نامه، با امکان دسترسی به ر یشه و مشتق کلمات و  یادداشت ‌برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن از قابلیت‌های این نرم‌افزار به شمار می‌رود.


نرم‌افزار علم‌الهدی تولید شد
captcha