برگزاری دومین نشست هماهنگی ستاد اعتکاف در بندرعباس
کد خبر: 3487466
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

برگزاری دومین نشست هماهنگی ستاد اعتکاف در بندرعباس

گروه فعالیت های قرآنی: دومین نشست هماهنگی ستاد اعتکاف با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس صبح امروز 23 فروردین در دومین نشست هماهنگی ستاد اعتکاف  اعتکاف را فرصتی برای درگیری مردم با خودشان دانست و گفت: مبلغان و سخنرانان در ایام برگزاری مراسم اعتکاف از سخنرانی‌های غیر مرتبط و خارج از وقت پرهیز کرده و مردم را به تفکر و بررسی اعمال خود در طول سال دعوت کنند.
وی افزود: مبلغان و مداحان باید در این فرصت احکام و آداب اعتکاف و مباحث اعتقادی و گفتمان‌های دینی را به افراد معتکف به روشنی بیان کنند.
 نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: زمان آن رسیده تا معتکفان با درک درست از این ایام به نبرد با خود بپردازند.
امام جمعه بندر عباس ابراز داشت: امیدواریم در مراسم اعتکاف پیش رو مبلغان و سخنوران با وقت‌شناسی معتکفان را به خلوت با خود و اصلاح و خودسازی دعوت کنند.
آیت‌الله نعیم‌آبادی اذعان داشت: حضرت علی(ع) به عنوان مخلص‌ترین عابد الهی از هر فرصتی برای عبادت خداوند و راز و نیاز با معبود استفاده می‌کرد تا بتواند به تقویت روحی و عبادی خود کمک کند.
وی اعتکاف را سند حضور جامعه در فضای دینی دانست و افزود: حضور داوطلبانه معنوی مردم با انگیزه الهی حکایت از ایمان قوی آنان دارد و سبب ناامیدی دشمنان می‌شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره آثار و برکات اعتکاف، گفت: قبل از شرکت در اعتکاف، آگاهی از آثار، برکات و حقیقت اعتکاف، سبب افزایش رغبت به آن خواهد شد.
وی اعتکاف را فرصتی ارزشمند برای خودسازی خواند و تصریح کرد: اعتکاف درس بزرگ خودسازی را به انسان می دهد و اهمیت آن به بعد فردی بودن است که باید حفظ شود. انسان در این مراسم معنوی خود را پیدا و به خودسازی می پردازد.
حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز، گفت: مراسم معنوی اعتکاف از سال 74 با جمعیت 200 نفر آغاز شد.
وی ادامه داد: میزان حضور معتکفان هر سال در حال افزایش است که امسال نیز پیش بینی می شود بیش از 14 هزار نفر در استان برای این مراسم معنوی در 143 مسجد نام نویسی کنند.
حجت الاسلام زندوی ابراز داشت: 130 مبلغ دینی برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.
همچنین حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی تبلیغات اسلامی هرمزگان به اهمیت و ضرورت برگزاری اعتکاف اشاره کرد و گفت: افرادی که در برگزاری اعتکاف تلاش می‌کنند از ثواب و اجر اخروی آن بهره‌ می برند.
وی در ادامه ضمن اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون اهمیت اعتکاف، اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان همه توان خود را جهت هرچه بهتر برگزاری این مراسم بکار می گیرد.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، اعزام مبلغ، توزیع بسته های فرهنگی بین معتکفان، برگزاری گفتمان های دینی به صورت پرشس و پاسخ، تأمین امام جماعت مساجد، هماهنگی با ادارات برق، آب و همچنین نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت معتکفان و تهیه و توزیع فرم های مخصوص ثبت اطلاعات معتکفان به منظور ارائه آمار دقیق از حضور آنان در این مراسم معنوی از جمله برنامه های اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ایام اعتکاف عنوان کرد.
captcha