تهیه 60 هزار دقیقه آرشیو تلاوت تصویری
کد خبر: 3491056
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
مسیب‌زاده بیان کرد:

تهیه 60 هزار دقیقه آرشیو تلاوت تصویری

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تهیه 60 هزار دقیقه آرشیو تلاوت تصویری گفت: در برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش مدرسه، فراگیری و اثربخشی و مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری جز محور‌های اصلی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش که هم اکنون در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است گفت: در فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش سه محور به عنوان محور اصلی مد نظر است که محوریت اول مدرسه است.

وی افزود: ثمر و نتیجه‌های قرآنی ما باید به مدرسه برسد. اگر دوره آموزشی برای داوران برگزار می‌کنیم، اگر حفظ موضوعی قرآن را اجرا می‌کنیم، اگر دارالقرآن‌ها را راه‌اندازی می‌کنیم، ثمر و نتیجه‌ای همه فعالیت‌ها باید در مدارس باشد و محوریت مدرسه باید در تمامی این فعالیت‌ها دیده شود.

مسیب‌زاده ادامه داد: فراگیری و اثربخشی، محوریت دوم برنامه‌های ما است و باید به این نکته توجه کنیم که هدف ما انجام کار خاصی برای دانش آموزان نیست و وظیفه ما پرورش عبدالباسط‌ها نیست، بلکه وظیفه ما انجام کار فراگیر و عمومی است، اما نه کار بزرگ و عمومی که هیچ ثمری نداشته باشد، پس باید کار فراگیر و اثربخش انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری هدف دیگر ما در فعالیت‌هاست که باید برای رسیدن به این هدف مشارکت دانش‌آموزان را در تمامی برنامه‌ها داشته باشیم و باید به دانش‌آموزان اعتماد کنیم و به جای هزینه‌های اضافی برای استفاده از ظرفیت‌های بیرونی باید از ظرفیت دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این بخش از سخنان خود گفت: یکی از فعالیت‌های محوری ما طرح مصباح الهدی و امام شناسی و همچنین طرح حفظ موضوعی قرآن و طرح نور باران نیز جز وظایف ما است که رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز باید نسبت به این طرح‌ها توجه ویژه داشته باشند و تمام ظرفیت و توان خود را به کار گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه گردهمایی مدیران دارالقرآن‌های آموزش و پرورش خردادماه برگزار می‌شود افزود: مدیران تمامی دارالقرآن‌ها باید در این گردهمایی سه روزه حضور داشته باشند و رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز باید بدانند که بحث دارالقرآن‌ها و کمک به فعالیت این مراکز جز وظایف اصلی ما است.

مسیب‌زاده درباره دیگر فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش گفت: گنجینه‌ای از تلاوت‌های تصویری در اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آماده کردیم که این گنجینه شامل 60 هزار دقیقه تلاوت تصویری است که به صورت رایگان در اختیار دارالقرآن‌ها، مناطق آموزش و پرورش و رؤسای آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین مجموعه آموزش‌های صوتی که در رادیو قرآن انجام شده است نیز در اختیار ما قرار گرفته که در کنار این آرشیو تصویری، قرار داده و توزیع می‌شود.

captcha