راه‌اندازی نخستین شعبه مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن در اصفهان
کد خبر: 3493341
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
امیری خبر داد:

راه‌اندازی نخستین شعبه مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن در اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم وابسته به معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی شعبه‌ای از این مرکز خبر داد و گفت: تا پایان سال جدید 10 شعبه در استان‌های پرمخاطب افتتاح می‌شود.

محمد امیری، مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم وابسته به معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، اولین شعبه استانی مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن 9 اردیبهشت‌ماه در اصفهان افتتاح شد.
وی با اشاره به حضور مسئولان کشوری و استانی در این مراسم، اظهار کرد: این مراسم افتتاحیه با حضور حجت‌الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام صادقی، مدیرکل اوقاف استان اصفهان، حجت‌الاسلام امیری، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان اصفهان و مدیر این مرکز همراه بود.
امیری عنوان کرد: از اهداف تأسیس این مرکز می‌توان به ایجاد عدالت آموزش در سطح استان‌های کشور، فعال کردن نیروهای قرآنی درون هر استان، ایجاد سهولت در دسترسی به استاد‌های قوی و خبره، راه‌اندازی مکان آموزشی مجهز، تأثیرگداری و ترویج فعالیت‌های قرآنی در هر استان و صرفه‌جویی در زمان و در فرآیند حفظ قرآن اساره کرد.
مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: شعبه مرکز آموزش مجازی در استان اصفهان با فعال کردن پنج میز مشاوره و استفاده از کارشناسان مجرب که هر کدام از اساتید حفظ قرآن کریم هستند، آموزش‌های لازم را در راستای کیفیت بخشی به فعالیت‌های قرآنی آغاز کرده ‌است.
وی اشاره کرد: علاقه‌مندان به حفظ قرآن به ویژه هموطنان استان اصفهان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن به نشانی http://www.quranhefz.ir در طرح‌های مجازی حفظ قرآن شرکت کنند و موفق به حفظ آیات و سوره‌ها و کلام الهی شوند.
امیری بیان کرد: امیدواریم بتوانید شعبی از این مرکز را در سایر استان‌ها تا پایان سال 95 تأسیس کنیم تا بتوانیم از این طریق قدمی در راستای ترویج و تبلیغ کلام الهی در سطح کشور برداریم.
مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم در پاسخ به این سؤال که تا پایان امسال چند شعبه از این مرکز راه‌اندازی می‌شود؟ اضافه کرد: حدود 10 شعبه از این مرکز به ویژه در استان‌های بزرگ کشور که مخاطبان زیادی دارند، راه‌اندازی خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این شعب تازه تأسیس نیز قرآن‌آموزانی نیز دارد، تصریح کرد: در قدم اول کاربرانی که در پایگاه آموزش مجازی حفظ قرآن ثبت نام کرده‌اند براساس فرم تکمیلی و اسامی استان‌ها، به استان‌هایی که شعب این مرکز در آنها راه‌اندازی می‌شود، معرفی می‌شوند. در قدم دوم نیز کاربران فعالی که با آنها در ارتباط هستیم به شعب استان‌ها محول می‌شوند.
امیری با تأکید بر اینکه ثبت نام در شعب این مرکز در استان‌ها از طریق پایگاه آموزش مجازی انجام می‌شود، عنوان کرد: اولویت راه‌اندازی این شعب به ترتیب در استان‌های تهران، کرمانشاه، البرز و همدان و سپس سایر استان‌ها است.

captcha