تربیت مدافعان انقلاب از میان نویسندگان جوان
کد خبر: 3493750
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
حجت‌الاسلام خاموشی خواستار شد:

تربیت مدافعان انقلاب از میان نویسندگان جوان

گروه ادب: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از 110 کتاب هزار تومانی تاکید کرد: نویسندگان باید به‌ گونه‌ای به انقلاب اسلامی بپردازند که نسل جدید، مدافع انقلاب و ارزش‌های آن تربیت شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از 110 کتاب هزار تومانی به تبرک حروف ابجد نام امام علی(ع) با بیان اینکه نویسندگان باید به‌گونه‌ای به انقلاب اسلامی بپردازند که نسل جدید مدافع انقلاب و ارزش‌های آن تربیت شوند، عنوان کرد: در نگاه قرآن عالم و غیر عالم یکسان نیستند و خداوند در جایی از قرآن بیان کرده است که بگو ای پیامبر آیا آنان که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابرند؟

خاموشی ادامه داد: فقط انسان در میان موجودات می‌تواند بفهمد و تربیت شود. انسان‌ها دارای قدرت شناخت هستند و این شناخت ارزش انسان را بالا می‌برد. تربیت واژه‌ای گرانقدر و بلند است و والدین و نویسندگان نقش مهمی در آن ایفا می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اقدام مصطفی رحماندوست در تلاش برای ارائه تفسیر قرآن برای کودکان گفت: وقتی انسان کلامش را با کلام پروردگار گره می‌زند ارزش آن را بالا می‌برد و اگر نویسندگان توانمند ما در مسیر الی‌الله قدم بردارند، سازمان تبلیغات اسلامی از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند.

همچنین در این مراسم، بیوک ملکی، شاعر کودک و نوجوان و از مشارکت‌کنندگان در طرح تهیه 110 کتاب هزار تومانی در سخنانی گفت: وقتی کار جدی شد پیشنهاد دادم که بخشی از تصویرگری به تازه‌کارها و افراد مستعد ولی غیر حرفه‌ای سپرده شود و عنوان کردم که ممکن است تعدادی از کارها ضعیف باشد، ولی باید از آنها حمایت کنیم. امروز به جرأت می‌گویم تمام تصویرگری‌های کتاب‌ها باارزش و قوی بوده‌اند و از تصویرگران حرفه‌ای ممنون هستیم که پذیرفتند آثارشان در کنار آثار افراد غیرحرفه‌ای قرار گیرد.

در ادامه، مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم حوزه کودک و نوجوان در سخنانی با بیان اینکه وقتی بوی بهار می‌آید می‌بینیم علفی از زمین خشک سر برمی‌آورد، تاکید کرد: انتظار این رویش را نداشتم، ولی خوشبختانه اتفاق افتاد. بیش از 460 اثر به دست‌مان رسید و بسیاری از نویسندگان با اینکه بیش از 30 و 40 کتاب چاپ شده دارند، در طرح نگارش 110 کتاب شرکت کردند.

وی با اذعان بر پایین بودن سطح مطالعه در ایران و تیراژ 420 جلدی نشر کتاب گفت: در دنیا برای افزایش کتابخوانی پروژه ملی در نظر می‌گیرند، ولی هنوز مسئولان کشور ما به این نتیجه نرسیده‌اند که باید کاری جدی برای افزایش مطالعه انجام شود.

رحماندوست افزود: برخلاف ادعای گروهی از اهالی فرهنگ، تالیف در حوزه کودک و نوجوان بر ترجمه غلبه دارد و ما در این طرح تلاش کرده‌ایم لذت کتابخوانی را افزایش دهیم. انتشارات امیرکبیر نیز حاضر شد در چاپ اول سودی نبرد و این کار با یک «یا علی» به سرانجامی نیکو رسید.

این مراسم با رونمایی 110 کتاب هزار تومانی توسط حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به پایان رسید. مراسم رونمایی از 110 کتاب هزار تومانی پیش از ظهر امروز یکشنبه، 12 اردیبهشت در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

captcha