بی‌توجهی مساجد به آموزش قرآن گسترش مؤسسات را به همراه داشت
کد خبر: 3494013
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
پورزرگری:

بی‌توجهی مساجد به آموزش قرآن گسترش مؤسسات را به همراه داشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی کشورمان با ابراز گلایه از اینکه مسئله قرآن در مساجد کمرنگ شده، اظهار کرد: عدم توجه کافی برخی از خادمان مساجد، ائمه جماعات و هیئت امنا موجب خروج جلسات قرآن از مساجد و ورود آنها به مؤسسات قرآنی شده است.

محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درخصوص طرح نهضت قرآنی مساجد و میزان حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی در اجرای این طرح اظهار کرد: قاریان قرآن به‌عنوان سفیران قرآنی باید نقش مؤثری در جذب قلوب برای گرایش به سمت قرآن و معارف دینی و مفاهیم قرآنی داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به اوضاع فرهنگی که متأسفانه در کشور شاهد هستیم، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن، حمایت و توجهات ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد در گرایش مردم به‌سمت قرآن نیز تأثیرگذار است.
پورزرگری اظهار کرد: اگر حداقل هفته‌ای یک تا دو بار کام قشر مخاطبی که برای نماز به مساجد می‌آیند با حلاوت استماع کلام الله مجید شیرین و آنها را از مفاهیم قرآن بهره‌مند کنیم تأثیر مثبتی در زندگی شخصی این افراد و اجتماع کوچک اینها که خانواده‌شان است می‌گذارد.
این مدرس قرآن بیان کرد: به این واسطه اندک اندک فرزندانشان به مسجد ورود پیدا می‌کنند. همچنین در اثر تلطیف فضای قرآنی در مساجد و منازل در آینده جامعه فضای قرآنی‌تری پیدا کند.
وی در پاسخ به این سؤال که اجرای این طرح چه میزان در زنده‌ نگهداشتن جلسات سنتی قرآن و رونق دوباره به این جلسات می‌تواند کمک کند؟ عنوان کرد: یکی از معضلات و مشکلاتی که در ارتباط با جلسات قرآنی در مساجد است عدم هماهنگی ائمه جماعات بعضاً و هیئت امنای مساجد و برخی از پایگاه‌های بسیج در مساجد است که به‌دلیل شرایط مساجد و برپایی برنامه‌های مناسبتی در ایامی چون دهه‌های محرم، صفر، ماه‌های رمضان و ... موجب تعطیلی جلسات قرآن می‌شود.
پورزرگری اضافه کرد: مثلاً برگزاری مراسم ترحیم در مساجد، بعضاً به‌دلیل تداخل با جلسات قرآن به تعطیلی جلسه قرآن می‌انجامد. همچنین عدم توجه کافی برخی از خادمان مساجد به مربیان قرآن و افرادی که جلسات قرآن را برگزار می‌کنند، خیلی از جلسات قرآن از داخل مساجد به کانون‌ها و مؤسسات قرآنی کشانده و مسئله قرآن در مساجد کمرنگ شده است.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) «انَّمَا نُصِبَتِ الْمَسَاجِدُ لِلْقُرْآنِ»، اظهار کرد: بنابر این روایات مساجد برای قرآن و معارف قرآن و معرفی قرآن و تلاوت قرآن و ارائه مفاهیم آن بنا شده است که امیدوارم به زودی شاهد برطرف شدن این مسائل باشیم.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روح انگیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۵:۰۸
0
0
احسنت حرف صحیح و منطقی است زمانی تمامی امور قرآنی و هنری و تفریحی بچه ها در مساجد بود اما الان فرهنگسراها و موسسات جای آن را گرفته اند وبچه ها از مساجد دور شدند
م.ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۵:۱۲
0
0
منم کاملا با نظر استاد پورزگری موافقم، یادمه ما بچه که بودیم تمامی ذوق و شوقمون این بود که تابستون بشه و توی کلاسهای مختلف قرآنی و دینی مساجد شرکت کنیم و لی الان متاسفانه با تأسیس موسسات و فرهنگسراهای مختلف دیگه هیچ کسی رغبتی برای حضور تو مساجد نداره و صرفا برای خوندن نماز حضور پیدا می‌کنند...
امید است روزی برسد که رونق کلاس های قرآنی مساجد مثل قدیم شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۶:۱۳
0
0
باید مساجد به آموزش قرآن توجه بیشتری داشته باشند
captcha