فرهنگسازی زیست محیطی بر مبنای دینی/ آمادگی حوزه برای همکاری
کد خبر: 3494096
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد:

فرهنگسازی زیست محیطی بر مبنای دینی/ آمادگی حوزه برای همکاری

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر حوزه‌‍‌های علمیه سراسر کشور گفت: فرهنگسازی زیست‌محیطی در کشور برای ماندگاری و تاثیرگذاری هرچه بیشتر، باید بر پایه دین و باورهای اعتقادی مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری 13 اردیبهشت در دیدار مدیرکل و معاونین این اداره کل در سخنانی گفت: خوشبختانه مسئله محیط زیست در کشور مورد توجه مسئولان و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی قرار گرفته و به عنوان یکی از اولویت ها به آن پرداخته می‌شود.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی، فرهنگسازی و برنامه‌ریزی درست در راستای تغییر ناهنجاری‌های زیست محیطی در کشور تاکید کرد و گفت: مجموعه محیط زیست در سال‌های گذشته در جهت ایجاد حساسیت در رابطه با معضلات و چالش‌های زیست محیطی در جامعه و در میان خانواده‌ها نسبتا موفق عمل کرده است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه فرهنگ‌سازی اگر بر پایه مسایل عاطفی باشد، سریع الاثر اما زودگذر خواهد بود، تصریح کرد: فرهنگسازی زیست محیطی باید بر پایه دین و باورهای اعتقادی مردم باشد تا موثر و ماندگار بوده و با حضور و مشارکت آحاد جامعه، دغدغه‌ها و مشکلات در این حوزه به حداقل برسد.

مدیر حوزه با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم و فرصت‌های کم نظیر مطالعاتی و پژوهشی در رابطه با محیط زیست و آموزه‌های دینی، یادآوری کرد: حوزه علمیه آماده هرگونه تعامل و هماهنگی و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشترک با اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مجموعه محیط زیست استان باید برای فرهنگ‌سازی زیست محیطی با محوریت دین و اعتقادات برای همه کشور برنامه‌ریزی کند، گفت: باید با جذب اعتبارات ملی و برگزاری جلسات کارشناسی مشترک با علما و فضلای حوزه‌های علمیه، از ظرفیت‌های موجود به خوبی بهره‌برداری و گام‌های مثبت و موثری در این جهت برداشته شود.


captcha