نذر کتاب در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور
کد خبر: 3494146
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
صلاحی اعلام کرد:

نذر کتاب در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور

گروه ادب: رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: فرهنگسرای کتاب در هفتمین دوره حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله راه‌اندازی پاتوق کتاب و نذر کتاب میزبان بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفتمین فرهنگسرای کتاب در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه فرهنگسرای کتاب در هفتمین دوره حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله راه‌اندازی پاتوق کتاب و نذر کتاب میزبان بازدیدکنندگان است، عنوان کرد: همان‌گونه که شهردار تهران قول داده بود بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران فردا در محل جدید یعنی شهر آفتاب افتتاح می‌شود.

صلاحی با بیان اینکه فردا سه‌شنبه 14 اردیبهشت با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران شاهد افتتاح بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نیز فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی خواهیم بود، افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی سال است که برای اولین بار قرار است در حاشیه شهر برگزار شود و امیدواریم با جابه‌جایی نمایشگاه شاهد از بین رفتن گره‌های ترافیکی شهر باشیم.

وی گفت: در فاز نخست 55 هزار متر مربع فضای مسقف در قالب سه سالن افتتاح می‌شود و هفته گذشته نیز ایستگاه قطار شهری شهر آفتاب به بهره‌برداری رسیده و داخل فضای نمایشگاه نیز خودروهایی برای تردد آسان به سالن‌ها در نظر گرفته شده است. 

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصریح کرد: امسال 2000 ناشر شامل 903 ناشر عمومی، 340 ناشر دانشگاهی، 140 ناشر آموزشی و نیز ناشران کودک و نوجوان و 27 کشور خارجی در نمایشگاه حضور دارند. از جمله کشورهای مهمان در نمایشگاه امسال می‌توان به ارمنستان، اوگاندا، افغانستان، آرژانتین، چین، ژاپن، کانادا، تاجیکستان، آذربایجان، فرانسه، فنلاند، کویت، لبنان، مکزیک و هلند اشاره کرد و مهمان ویژه نیز روسیه است. در غرفه 270 متری روسیه پنج تن از مقامات این کشور و 30 نویسنده روسی حضور دارند.

صلاحی افزود: هفتمین فرهنگسرای کتاب سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ورودی نمایشگاه به بهره‌برداری می‌رسد و امسال فضای این فرهنگسرا 1300 متر است.

وی گفت: امسال فرهنگسرای کتاب میزبان هنرمندان کشور است که با حضور در این غرفه به مطالعه کتاب برای فرهنگسازی بپردازند. از جمله هنرمندان دعوت شده به این غرفه می‌توان به سیما تیرانداز، علی نصیریان، فریبا متخصص و فریبا کوثری اشاره کرد. سال گذشته نیز هنرمندانی از جمله رامبد جوان، نیکی کریمی و مصطفی رحماندوست میهمان فرهنگسرای کتاب بودند.

صلاحی ادامه داد: امسال در فرهنگسرای کتاب روزانه 10 تئاتر مرتبط با کتاب و کتابخوانی به صحنه می‌رود و تمام فعالیت‌های کتابخوانی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و سایر سازمان‌های شهرداری در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی می‌َشود.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های فرهنگی فرهنگسرای کتاب می‌توان به پاتوق کتاب، اجرای برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان، نام‌نویسی رایگان کتابخانه‌های وابسته به شهرداری، جشنواره کتاب شهر، ارائه فرهنگ کارت، نذر کتاب، نگاه‌گذرهای مترو و راه‌اندازی کانون دوستداران کتاب اشاره کرد.

صلاحی گفت: سال گذشته فرهنگسرای کتاب از پربازدیدترین غرفه‌ها بوده و امیدواریم امسال نیز حضور پرباری در نمایشگاه داشته باشد.

این نشست خبری پیش از ظهر امروز دوشنبه 13 اردیبهشت در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برگزار شد.

captcha