مغایرت با اختیارات رهبری؛ علت مخالفت نمایندگان با قانون‌گذاری در فضای مجازی
کد خبر: 3498809
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

مغایرت با اختیارات رهبری؛ علت مخالفت نمایندگان با قانون‌گذاری در فضای مجازی

گروه سیاسی: نمایندگان در ادامه بررسی موادی از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، با ماده الحاقی 56 این لایحه که مربوط به قانون‌گذاری در حوزه فضای مجازی بود به علت مغایرت با اختیارات رهبری مخالفت و آن را حذف کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در جلسه علنی امروز، سه‌شنبه 28 اردیبهشت ماه، مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در ادامه بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور که برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود،  با تصویب مصوبه‌ای در رابطه با توسعه و ایمن‌سازی فضای مجازی به علت مغایرت با اختیارات رهبری، پس از اخطار نصرالله پژمانفر، مخالفت کرده و با حذف ماده الحاقی 56 این لایحه با 150 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 215 حاضر در جلسه موافقت کردند.
اخطار نماینده مردم مشهد به این موضوع بود که محتوای ماده الحاقی 56 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور در تکالیف ابلاغی رهبری دخالت می‌کند و رهبر معظم انقلاب در تکالیف جدید برای شورای عالی فضای مجازی بر حفظ همه‌جانبه این عرصه، توسعه محتوا و خدمات و مراقبت از فضای مجازی تأکید کردند که نمایندگان باید بر این مسئله توجه داشته باشند.
علی لاریجانی نیز با وارد دانستن این اخطار گفت: براساس اصل 110 قانون اساسی، مقام معظم رهبری تکالیف مربوطه را برای شورای عالی فضای مجازی تعیین کردند که باید به آن توجه شود.
در ماده الحاقی56 حذف شده، اقداماتی به منظور ارتقاء سطح حفاظت از اطلاعات رایانه‌ای و امنیت فناوری‌ها و اجرای سند امنیت فضای تبادل اطلاعات، تعریف شده بود.
captcha