مرحله هشتم مسابقه مجازی کتابخوانی بسیج شهرداری تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 3499014
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳

مرحله هشتم مسابقه مجازی کتابخوانی بسیج شهرداری تهران برگزار می‌شود

گروه فضای مجازی: هشتمین مرحله مسابقات کتابخوانی مجازی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیج شهرداری تهران و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی از کتاب « انسان ۲۵۰ ساله » برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی و ترویج شعائر اسلامی، هشتمین مرحله از سلسله مسابقات مجازی کتابخوانی بسیج شهرداری تهران، از کتاب «انسان 250 ساله» برگزار می‌شود.

این کتاب شامل سخنرانی‌ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه (علیهم السلام)، از پیش از انقلاب تا سال ۱۳۸۹است و عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه (علیهم السلام) است. علت این نامگذاری بر روی زندگی ائمه (علیهم السلام)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

کتاب «انسان 250 ساله» شامل ۱۷ فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه (علیهم السلام)، از دوران پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری (علیه السلام) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است.

محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه (علیهم السلام) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل‌گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند، ارائه می‌دهد. لذا آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان ۲۵۰ ساله را دلنشین‌تر می‌کند.

زمان شرکت در این مسابقه تا 25 خرداد در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoonketab.ir ضمن ثبت نام و دریافت کتاب الکترونیکی، در این مسابقه شرکت کنند.

این مسابقه که حدود 2 سال از آغاز آن می‌گذرد، در هر مناسبت یک کتاب را به مخاطبان پیشنهاد می‌دهد و در پایان به قید قرعه جوایز‌ی نظیر سکه‌ بهار آزادی، کمک هزینه ‌سفر مشهد مقدس، و ده‌ها جوایز ارزنده را به برگزیدگان اهدا خواهد کرد.

یادآور می‌شود مسابقات گذشته از کتاب‌های «واجب فراموش شده»، «300 نکته در مدیریت اسلامی» برگرفته از تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ،« کربلا مبارزه با پوچی‌ها» نوشته اصغر طاهر‌زاده ، کتاب «۵۳ سال عصر پهلوی به روایت دربار» انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، «یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان ( عج)» نوشته علیرضا رجالی تهرانی، کتاب «حماسه غدیر» نوشته محمدرضا حکیمی و کتاب «دهه سرنوشت ساز» نوشته داوود قاسم پور از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شده است.
captcha