تأخیر در ارسال اخبار در عصر رسانه‌های اجتماعی بی‌معناست
کد خبر: 3499146
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
عباس انجام:

تأخیر در ارسال اخبار در عصر رسانه‌های اجتماعی بی‌معناست

گروه فعالیت های قرآنی: مدیر شبکه جهانی الکوثر با اشاره به اینکه در عصر جدید که شبکه‌های مجازی اخبار را لحظه‌ای ارسال می‌کنند، نمی‌شود چیزی مانند نتایج یک مسابقه را محرمانه دانست و اعلام آن را به تأخیر انداخت، گفت: انتشار با تأخیر نتایج مسابقات، سلب اعتماد مخاطب را به همراه دارد.

عباس انجام، مدیر شبکه جهانی الکوثر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد عملکرد رسانه ها در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: امسال بهتر از سال‌های گذشته، رسانه‌ها فعالیت داشتند و علاوه بر رسانه‌های دینی شبکه‌های سراسری حضور خوبی داشتند.
وی با اشاره به اینکه در این دوره به شکل گسترده شبکه‌های برون‌مرزی پای کار بودند، افزود: در رأس این شبکه‌ها، الکوثر قرار داشت و البته سایر شبکه‌ها نیز به خوبی به انعکاس این رویداد بین‌المللی پرداختند. رادیوهای برون‌مرزی نیز به 34 زبان این مسابقات را پوشش دادند که نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بوده است.
مدیر شبکه جهانی الکوثر بیان کرد: اگر تعامل سازمان اوقاف و سازمان صدا و سیما بیشتر شود انتظار می‌رود در سال‌های بعد، این وضعیت بسیار بهتر شود.
انجام در مورد عملکرد رسانه‌های مکتوب و دیجیتال نیز عنوان کرد: آرایش رسانه‌ای جهان این روزها تغییر کرده و در کنار چرخش بر بستر برودکست، پخش بستر وب را نیز شاهد هستیم. امروز ورود شبکه های اجتماعی و رسانه های جدید باعث شده که تعریف جدیدی از رسانه ها در جهان مطرح شود و لذا کار کردن در فضای مجازی بسیار ارزشمند و مؤثر است و حتی سرعت آن از سایر رسانه ها هم بیشتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: تصور من این است که در کنار رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های مجازی، بسیار می توانند فعال وارد شوند، امروزه رسانه های اجتماعی بخش اعظمی از زندگی مردم را به خود مشغول کرده است و لذا به نظر می رسد که این شبکه ها تأثیر بسیار بیشتر و مؤثرتری برای انعکاس مسابقات داشته باشند.
مدیر شبکه جهانی الکوثر در بخش دیگری از این گفت وگو در مورد عملکرد ایکنا نیز اظهار کرد: در بین فضای مجازی و بخش مکتوب، ایکنا نقش بسیار مؤثرتری نسبت به همه خبرگزاری ها داشته است و البته همین تصور نیز وجود داشت.
انجام همچنین در پاسخ به این سؤال که اعلام نتایج مسابقات با تأخیر یک روزه آن هم در دوره ای که شبکه های اجتماعی اخبار را لحظه ای مخابره می کنند، کار درستی است یا خیر؟ گفت: ما در عصر دیجیتال هستیم، اگر ایکنا اسامی برگزیده ها را قبل از هر رسانه دیگری انجام نمی‌داد، ممکن بود صدها رسانه و کانال دیگر این کار را انجام دهند. منتهی اگر مسئولان بدون تأخیر، خودشان این کار را انجام دهند بسیار بهتر می شود. تأخیر باعث از دست دادن مخاطب می‌شود.
وی اذعان کرد: اگر رسانه با تأخیر 24 ساعته نتایج را اعلام کنند و از سوی دیگر شبکه های اجتماعی که هر لحظه خبرهای جدید مخابره می کنند، این کار را انجام دهند. اعتماد مخاطب از ما به عنوان یک رسانه سلب خواهد شد. به اعتقاد من، می‌شود تعامل ها را بیشتر کرد. در این دوره این مسائل چیزهایی نیست که محرمانه و سری باقی بماند و ما یک روز بعد نتایج را اعلام کنیم.
captcha