چرا جوان امروز به سمت خشونت و آسیب حرکت می‌کند؟
کد خبر: 3499451
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
ابویی:

چرا جوان امروز به سمت خشونت و آسیب حرکت می‌کند؟

گروه جامعه: رئیس خانه شهریاران جوان با اشاره به اینکه جوان امروز شان و منزلت خودش را در جامعه نمی‌‌بیند، گفت: شان و منزلت جوان به کار، ازداوج، حضور در فضا‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و چون جوان این موارد را نمی‌بیند از محیط فعلی فرار و به سمت آسیب و رفتارهای آسیب‌زا حرکت می‎کند.

محمد ابویی، رئیس خانه شهریاران جوان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به مسئله آسیب‌های اجتماعی و علل افزایش آن در بین جوانان گفت: طبق آمار اعلام شده از مرکز آمار 910 هزار پسر جوان و 860 هزار نفر دختر جوان در شهر تهران هستند. در بعضی مناطق بیشترین جوانان آسیب‌دیده اجتماعی را داریم که برای هر کدام از اینها باید برنامه متناسب با خودشان لحاظ شود.

وی با تاکید بر نقش هویتی جوانان در مسئله آسیب‎های اجتماعی، گفت: بخشی از دلایل افزایش آسیب‎‏های اجتماعی مربوط به هویت اجتماعی جوانان است. جوان امروز سردرگم است و برنامه‌ای را برای خودش نمی‌بیند و هیچ زیر ساختی هم مشاهده نمی‎کند از این رو  هویت اجتماعیش به شدت به آسیب‌های اجتماعی گرایش پیدا کرده است.

ابویی افزود: جوان امروز شان و منزلت خودش را در جامعه نمی‌‌بیند. شان و منزلت جوان به کار، ازداوج، حضور در فضا‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و چون این موارد را نمی‌بیند طبیعی است که به سمت آسیب‌های اجتماعی گرایش پیدا می‌کند تاجایی که از محیط فعلی فرار و به سمت آسیب حرکت می‎کند.

نقش بیکاری و نبود شغل در افزایش آسیب و تخریب روحیه جوانی

رئیس خانه شهریاران جوان با اشاره به مسئله کار در حوزه جوانان و نقش بیکاری و نبود شغل در افزایش آسیب و تخریب روحیه جوانی، گفت: شغل، هویت و منزلت می‌دهد و در کنار این موضوع حضور جوانان در فضای اجتماعی و کار به آنها انگیزه، نشاط و انرژی می‌دهد.حال فرض کنید یکدفعه تمامی این هویت و شور نشاط از جوانان گرفته شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ متاسفانه مسئله بسیار مهمی در بین جوانان درحال اتفاق افتادن است به نام افسردگی. در گذشته افراد پس از رسیدن به سن بازنشستگی دچار افسردگی می‌شدند اما اکنون جوانان همان شرایط افسردگی را در سن شور و شوق جوانی تجربه می‌کنند.

زمانی‎که جوان همه انگیزه، هویت و شور و نشاط خود را یکجا از دست می‌دهد

وی خاطرنشان کرد: زمانی‎که جوان همه انگیزه، هویت و شور و نشاط خود را یکجا از دست می‌دهد ناخودآگاه روان اجتماعی و شخصی‌اش به سمت موضوعاتی می‎رود که کمبودهایش را جبران کند و آنها را با موارد دیگر پر کند، لذا اگر مواردی که در فکرش بوده، به دست نیاورد با خشونت آن را پر می‌کند. بدترین اتفاق، زمانی رخ می‎دهد که جوان احساس می‎کند حقش را تنها با خشونت می‎تواند از جامعه بگیرد، لذا  خشنوت افزایش پیدا می‎کند و درنهایت یا به خود و یا به دیگری آسیب خواهد رساند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۸:۳۷
0
0
با شناسائی هویت اجتماعی جوانان کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند
captcha