انطباق کتابت قرآن ملی با مصحف جمهوری اسلامی/ تثبیت رسم‌الخط قرآن استاندارد
کد خبر: 3500982
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
سرابی اعلام کرد:

انطباق کتابت قرآن ملی با مصحف جمهوری اسلامی/ تثبیت رسم‌الخط قرآن استاندارد

گروه ادب: قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران با اشار به آغاز کتابت قرآن ملی، اظهار کرد: هنوز کتابت این قرآن شروع نشده است و قبل از آغاز کار تمام جزییات آن به تایید مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی می‌رسد و کتابت بر اساس مصحف جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

اخیراً خبری از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مبنی بر برپایی نمایشگاه فرهنگ و هنر در تهران روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که در اثنای برگزاری این نمایشگاه،‌ خبر از شروع کتابت قرآن ملی داده شد که به کوشش محمد حبیبی از کاتبان قرآن کشورمان انجام می‌شود. 

در همین رابطه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با سیدعلی سرابی، قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی درباره قرآن ملی و اینکه آیا شهرداری در رابطه با چاپ آن هماهنگی با مرکز طبع و نشر انجام داده است یا خیر به گفت‌وگو نشسته است.

سرابی با بیان اینکه تاکنون مصحف جمهوری اسلامی با ترجمه‌ها و چاپ‌های مختلف در 100 کشور دنیا چاپ و عرضه شده است، گفت: این مصحف در برخی از این کشورها با شمارگان بالا و در تعدادی نیز به صورت نمونه در چند نسخه معدود عرضه شده است.

سرابی تاکید کرد: همچنین از مصحف جمهوری اسلامی ایران به تعداد 25 میلیون نسخه در کشور ما عرضه شده است. اکنون تنها نهاد متولی چاپ و نشر مصحف جمهوری اسلامی مرکز طبع و نشر قرآن است و سایر سازمان‌ها و نهادها در صورت سفارش کتابت و چاپ قرآن به نام ملی یا بین‌المللی به خطوط مختلف باید ابتدا سازوکار قانونی را طی کنند و مصحف مورد نظر را به تایید این مرکز برسانند.

قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر آغاز کتابت قرآن ملی توسط محمد حبیبی از کاتبان مجرب کشور به خط نستعلیق و به سفارش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: هنوز کتابت این قرآن شروع نشده است و قبل از آغاز کار تمام جزییات آن به تایید مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی می‌رسد و کتابت بر اساس مصحف جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی همچنین تاکید کرد: طی سال ۹۵ سعی آن را داریم که در راه تثبیت رسم‌الخط قرآن استاندارد جمهوری اسلامی گام‌ برداریم و کتابت قرآن را در کشور ارتقاء دهیم.

وی افزود: مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی در سال ۹۵ تلاش می‌کند تا در امر تولید مصاحف با شرح‌های کاربردی گام بردارد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
انگولکچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۲۰:۵۹
0
0
کار خوبیه، اما مرحوم استاد حسن میرخانی سالها قبل این کار رو انجام دادن و قرآن نستعلیق خیلی زیبایی نوشتن.
captcha