معلمی که مسیحیان را شیفته کلام‌الله کرد
کد خبر: 3501569
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

معلمی که مسیحیان را شیفته کلام‌الله کرد

گروه جهاد و حماسه: سردار شهید حامد جُرفی از شهدای فعال قرآنی بود که از تسلط خود به زبان‌های انگلیسی و فرانسه برای مسلمان کردن مسیحیان استفاده کرد و راه‌اندازی مکتب قرآن هویزه از جمله فعالیت‌های او به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بخشدار شهید هویزه، حامد جرفی از شهدای فعال قرآنی بود که عمر خود را صرف خدمت به قرآن و اسلام کرد و در کارنامه خود راه‌اندازی مکتب قرآن هویزه و مسلمان و مفسر کردن استاد مسیحی را به جای گذاشته است. همچنین برخی از جلدهای کتاب «اصول کافی» و آثار شهید مطهری را به زبان انگلیسی ترجمه کرده است.

میثم ساکی، محقق و پژوهشگر حوزه انقلاب و دفاع مقدس درباره این شهید به خبرنگار ایکنا می‌گوید: شهید جرفی هم مربی و هم مترجم قرآن و نهج‌البلاغه بود و به زبان‌های عربی، فرانسه و انگلیسی تسلط داشت.

ساکی ادامه می‌دهد: وی در مسلمان کردن مسیحیانی که زمینه اسلام آوردن داشتند، فعالیت چشمگیری داشت و با آنها از امیرالمومنین(ع) و نهج‌البلاغه سخن می‌گفت تا جایی که آنها مسلمان و شیعه شده و عاشق قرآن و نهج‌البلاغه می‌شدند. وی شش نفر را مسلمان کرد که سرشناس‌ترین آنها جان کوپر،‌ استاد ماوراءالطبیعه دانشگاه بود که این فرد پس از مسلمان شدن به حوزه علمیه قم رفت و دروس حوزوی را آموخت و از پایه‌گذاران مرکز اسلامی لندن شد.

وی عنوان می‌کند: شهید جرفی فقط 28 سال در این دنیا زیست، ولی عمر کوتاهش بسیار پربرکت بود. وی علاوه بر اینکه طلبه و استاد قرآن و صحیفه سجادیه بود، فرماندهی یکی از نواحی بسیج را برعهده داشت و بخشدار و معلم هم بود و مبارزی انقلابی به شمار می‌آمد که در لیست کسانی قرار گرفته بود که باید اعدام می‌شدند و این طور دستور داده شده بود که هر جا وی را یافتند بدون محاکمه به وی تیر خلاص بزنند.

ساکی تاکید می‌کند: جرفی از همرزمان شهید علم‌الهدی بود که هر دو نیز در یک روز یعنی 16 دی 59 به شهادت رسیدند. حامد جرفی اولین کسی بود که پایگاه بسیج هویزه را راه‌اندازی کرد. وی در دوران مبارزات انقلاب اسلامی اهالی هویزه را به مبارزه با شاه دعوت می‌کرد و در دوران دفاع مقدس نیز با اعتماد به مردم غیور هویزه و دادن اسلحه به آنها در آزادسازی هویزه موثر بود.

وی می‌گوید: خانه پدری وی در دوران قبل از پیروزی انقلاب مخزن اعلامیه‌های امام(ره) شده و در اهواز نیز خانه‌ای را برای فعالیت‌های انقلابی اجاره کرده بود. وقتی وی بخشدار هویزه شد جبهه مردمی را در مقابل بعثی‌ها تشکیل داد و مقاومت هویزه را رهبری کرد.

ساکی اضافه می‌کند: آروزی جرفی این بود که مانند مولایش با فرق شکافته به شهادت برسد که سرانجام 13 آبان 59 در محل بخشداری مورد اصابت خمپاره‌ای از پشت سر قرار گرفت که به فرق سرش خورد. وی دو ماه در کما بود و سرانجام دی‌ماه 59 به شهادت رسید. رهبر معظم انقلاب که آن زمان امام جمعه تهران بودند از این شهید به نام طلبه برادر یاد کرده و خطبه غرایی را ایراد کردند و خود بر جنازه این شهید نماز خواندند.

شهید حامد جرفی ١٧ دی‌ماه ٥٩ همزمان با حماسه‌آفرینی شهید علم‌الهدی و یارانش در کربلای هویزه به شهادت رسید. 

captcha