مفهوم ایثار و شهادت در نمایشگاه قرآن تعریف نشده است
کد خبر: 3502084
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
رحیم قربانی گلایه کرد؛

مفهوم ایثار و شهادت در نمایشگاه قرآن تعریف نشده است

گروه جهاد و حماسه: رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با گلایه از عدم همکاری مدیریت نمایشگاه بین‌المللی قرآن در راه‌اندازی بخش «سوره‌های سرخ» به منظور معرفی و تکریم شهدای قرآنی، اظهار کرد: شعار نمایشگاه قرآن «به سوی فهم قرآن» است، ولی مسئولان آن غافل از این هستند که فرهنگ قرآنی مترادف با ایثار و شهادت است.

رحیم قربانی،‌ رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با انتقاد از عدم همکاری مدیریت نمایشگاه بین‌المللی قرآن در راه‌اندازی بخش «سوره‌های سرخ» و معرفی و تکریم شهدای قرآنی، عنوان کرد: سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ به واسطه ورود به عرصه ویژه و مغفول مانده شهدای قرآنی به عنوان الگوهای سبک زندگی قرآنی، پیگیر معرفی شهدای حافظ، قاری و فعال قرآنی و تکریم خانواده آنان در برنامه‌های مختلف از جمله نمایشگاه بین‌المللی قرآن است.

قربانی افزود: در دو سال گذشته غرفه «سوره‌های سرخ» از سوی این سازمان به منظور معرفی شهدای قرآنی با برنامه‌های متنوع در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برپا شد که مورد استقبال خوب مراجعان قرار گرفت.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: با توجه به موفقیت غرفه‌ سوره‌های سرخ در جذب جوانان پیشنهاد رسمی خود را با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با این عنوان مطرح کردیم که بخشی به نام «سوره‌های سرخ» در قالب غرفه‌های مختلف در معرفی شهدای قرآنی مدافع حرم، دانشجو، دانش‌آموز و اقشار دیگر با برنامه‌هایی چون نمایش 150 فیلم مستند و ارائه کتاب، نرم‌افزار و آثار هنری درباره شهدای قرآنی در نمایشگاه قرآن راه‌اندازی شود.

وی افزود: در کمال ناباوری در جلسه‌ برنامه‌ریزی نمایشگاه، با این رویکرد مواجه شدیم که مدیرکل و رئیس کمیته تبلیغات و روابط عمومی نمایشگاه قرآن عنوان کرد که پرداختن به شهدا در این قالب قدیمی شده و باید به نوآوری پرداخت و سایرین نیز از وی دفاع کردند. بنابراین سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با وجود آمادگی کامل، در نمایشگاه حضور نخواهد داشت.

قربانی تاکید کرد: جای تاسف دارد که شعار نمایشگاه قرآن «به سوی فهم قرآن» است، ولی مسئولان آن غافل از این هستند که فرهنگ قرآنی مترادف با ایثار و شهادت است.

captcha