لغو حج؛ درس عبرتی برای سعودی‎ها
کد خبر: 3502543
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
شمخانی بیان کرد:

لغو حج؛ درس عبرتی برای سعودی‎ها

گروه جامعه: دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بخشنامه سازمان حج و زیارت در محرومیت حجاج ایرانی از انجام مناسک حج سال‌ جاری گفت: ‌این موضوع باید درس عبرتی شود تا دولت سعودی از اقدامات تفرقه‌انگیز دست بردارد‌‌.

‌‌‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز دوشنبه، 10 خرداد در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه سراسرنمای مقاومت در جمع خبرنگاران ‌با اشاره به بخشنامه سازمان حج درباره حضور نیافتن حجاج ایرانی در مکه گفت‌: این مسئله باید درس عبرتی شود که دولت سعودی از این اقدامات تفرقه‌انگیز دست بردارد‌‌ و حرمین شرفین را دچار آلودگی و تفرقه که به نوعی تبعیت از سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه دولت ایران است نکند.

وی با اشاره اینکه حج یک فریضه واجب الهی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران فهرست بلندبالایی از اقداماتی که می‌توانست دولت سعودی را به سمت پذیرش اعزام حجاج ایرانی با حفظ عزت، کرامت و امنیت سوق دهد، فراهم و از همه عوامل داخلی و خارجی نیز استفاده کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: در این زمینه لابی‌گری‌هایی صورت گرفت و حتی زمانبندی دورتری برای اعزام حجاج توسط سازمان حج و زیارت انجام شد، اما متاسفانه خاندان سلمان اجازه نداد ایرانی‌ها همچون سال‌های گذشته حج تمتع را با حفظ کرامت و عزت که تعریف مشخصی دارد، به جا آورند.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود پروژه سراسرنمای مقاومت را یکی از افتخارات برجسته شهرداری تهران برای مردم پایتخت و ایران عنوان و ابراز امیدواری کرد: این فعالیت اقدامی خداپسندانه و جهادی دلسوزانه است که به منظور انتقال فرهنگ مقاومت انجام می‌شود. این حرکت آغاز راهی است که می‌تواند کامل‌تر شود.

به گزارش ایکنا ‌نخستین پروژه سراسرنمای مقاومت کشور روز دوشنبه،‌ 10 خرداد طی آئینی با حضور علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و جمعی از مسئولان در باغ موزه دفاع مقدس به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

captcha