پخش زنده قرآن و اذان دانش‌آموزان در امامزاده‌های البرز
کد خبر: 3502564
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

پخش زنده قرآن و اذان دانش‌آموزان در امامزاده‌های البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‎کل آموزش و پرورش البرز گفت: برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان از شبکه سیمای البرز قرآن و اذان زنده دانش آموزان در امامزاده‌های این استان پخش می‌شود.

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‎کل آموزش و پرورش البرز در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: این اقدام معنوی ـ فرهنگی در راستای تشویق دانش‌آموزان فعال در علوم قرآنی ـ پرورشی، آشنایی مردم استان با نخبگان قرآنی استان و گسترش فرهنگ انس با قران، نماز، دعا و نیایش در ماه مهمانی خدا با همکاری تنگاتنگ سیمای البرز برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: دانش آموزان نخبه علوم قرآنی به ویژه در رشته اذان در ماه مبارک رمضان با صدای دلنشین خود در امامزاده‌های شاخص البرز اذان مغرب را قرائت می‌کنند.
این مسئول بیان کرد: در این طرح مشترک که با همفکری اداره‎کل آموزش و پرورش و سیمای البرز برنامه‌ریزی و تدوین شده است دانش‌آموزان نخبه علوم قرانی البرز از طریق رسانه با زبان کلام وحی با مردم شهید پرور و ولایت مدار استان ارتباط برقرار می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‎کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش‌آموزان نخبه قرآنی در ماه ضیافت الهی با یاد امام و شهدای بزرگوار ایران اسلامی هر روز با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و اذان مغرب مهمان سفره های افطاری خانه های شهروندان این استان می‌شوند. مهرانی‌نیا در پایان این رویکرد فرهنگی ارزشمند و بی‌نظیر را نشانه علاقه درونی افراد برای گسترش آموزه‌های دینی و قرآنی در زندگی روزمره مردم به ویژه در بین دانش‌آموزان ذکر کرد و گفت: شنیدن آیات قرآن و اذان به انسان آرامش می‌دهد و این زیبایی در ماه مبارک رمضان به ویژه در افطار و سحر با شفافیت بیشتری قابل حس کردن است.
captcha