هفتمین همایش «حدیث پژوهش» در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود
کد خبر: 3506564
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
با محوریت قرآن و حدیث؛

هفتمین همایش «حدیث پژوهش» در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: هفتمین همایش «حدیث پژوهش» با محوریت قرآن و حدیث در دانشگاه قرآن و حدیث قم برگزار می‌شود.

هادی حجت، معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: دانشگاه قرآن و حدیث به منظور تقویت روحیه پژوهشی در بین دانشجویان و شناسایی دانشجویان مستعد در تحقیق و نوآوری و تشویق آنان هرساله همایش حدیث پژوهش را برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه تاکنون شش دوره از این همایش برگزار شده است افزود: همایش حدیث پژوهش در سطح دانشگاه و برای دانشجویان در حال تحصیل و فارغ‌التحصیلان توسط معاونت آموزشی و پژوهشی برگزار می‌شود.
حجت تصریح کرد: امسال هفتمین همایش حدیث پژوهش نیز در روز 25 آذرماه مصادف با روز پژوهش برگزار خواهد شد و محوریت آن نیز علوم و معارف قرآن و حدیث است.
معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: تمامی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان در حال تحصیل اعم از قم، پردیس تهران، اصفهان و مرکز آموزش الکترونیکی در مقاطع سه گانه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند با ارسال آثار پژوهشی در این همایش شرکت کنند.
وی افزود: دبیرخانه همایش نیز تا دهم آبان ماه سال جاری پذیرای مقالات علاقه‌مندان است و هر فرد می‌تواند دو مقاله به همایش ارسال کند البته این مقالات نباید در هیچ جشنواره، همیش و یا مجله‌ای مورد استفاده قرار گرفته باشد.
حجت در پاسخ به این سؤال که آیا ریزموضوعاتی برای محور این همایش مانند سبک زندگی قرآنی و اسلامی‌سازی علوم انسانی نیز تعریف شده است یا نه گفت: همایش را محدود نکرده و باز گذاشته‌ایم زیرا در حد دانشجویی برگزار می‌شود و هدف آن بیشتر ترغیب و تشویق به امر پژوهش و تحقیق است.
وی اظهار کرد: به نفرات اول تا سوم این همایش نیز جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد و در صورت تایید دفتر مجله علمی ترویجی حدیث و اندیشه، در اولویت چاپ قرار خواهد گرفت.
راه‌های ارتباطی
حجت تصریح کرد: مقالات ارسالی باید در فرمت ورد به نشانی انترنتی hamayesh.h.p@qhu.ac.ir با ذکر نام و نام خانوادگی ارسال شود همچنین علاقه مندن برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 02537176146 دفتر امور همکاری‌های علمی پژوهشی تماس بگیرند.
وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد مقاله تاکنون دریافت شده است عنوان کرد: فراخوان این همایش به تازگی آغاز شده ولی پیش‌بینی ما این است که بین 300 تا 500 مقاله دریافت شود.
captcha