آغاز ثبت‌نام یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در یزد
کد خبر: 3508159
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

آغاز ثبت‌نام یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد از آغاز ثبت‌نام یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در یزد خبر داد و گفت: ثبت‌نام مرحله استانی این جشنواره به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد با اشاره به آغاز ثبت‌نام جشنواره قرآنی مدهتان اظهار کرد: یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد از امروز با ثبت‌نام استانی داوطلبین به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
وی افزود: یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته و دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود که هدف از این جشنواره شامل غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر دینی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب بیشتر و بهتر جوانان به مساجد است.
مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور دو گروه برادران و خواهران بین سنین 18 تا 30 سال و در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می‌شود.
رستگاری ادامه داد: ثبت‌نام در این جشنواره در سال جاری به صورت اینترنتی و حضوری است که علاقمندان قرآنی باید با مراجعه به سایت www.javananemasajed.ir  در این جشنواره قرآنی ثبت‌نام کنند یا فرم ثبت‌نام را تکمیل و به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها یا دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تحویل دهند.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام اینترنتی تا 10 مردادماه است و این زمان تمدید نمی‌شود افزود: این جشنواره در بخش اول خود به صورت استانی برگزار می‌شود و پس از آن نیز برگزیدگان بخش‌های مختلف به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.
رستگاری ادامه داد: این دوره از جشنواره مدهامتان دارای ضوابطی است و افرادی که به عنوان نفر برتر مرحله استانی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 93- 95به مرحله کشوری راه یافته‌اند و همچنین رتبه‌های اول تا پنجم مسابقات کشوری سه سال گذشته از سال 92 تا 94 این سازمان نیز نمی‌توانند در همان رشته در جشنواره مدهامتان شرکت کنند.
وی بیان کرد: همچنین افرادی كه رتبه اول تا سوم مرحله كشوری و رتبه اول استانی جشنواره‌های نهم و دهم (مدهامتان) سال‌های 93و94 را كسب کرده‌اند نیز نمی‌توانند در همان رشته شركت کنند.
یادآوری می‌شود استان یزد با توجه به برگزاری جشنواره قرانی مدهامتان توانسته است به مدت سه سال به‌ عنوان استان برتر در برگزاری مرحله استانی انتخاب شود که این افتخاری برای جامعه قرآنی استان یزد است.
captcha