مراسم ترحیم پدر شعر انقلاب؛ از حضور وزرا تا جای خالی شاعران
کد خبر: 3508193
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

مراسم ترحیم پدر شعر انقلاب؛ از حضور وزرا تا جای خالی شاعران

گروه ادب: مراسم ترحیم حمید سبزواری پدر شعر انقلاب با حضور چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم ترحیم حمید سبزواری پدر شعر انقلاب، عصر امروز 29 خردادماه با حضور چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.
در این مراسم، علی جنتی و محمدجواد ظریف وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه و همچنین سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدحسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام سیدمحمود دعایی حضور داشتند.
سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان، محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی، فرزندان شهید مطهری و محمدگلریز نیز حضور داشتند. همچنین شاعرانی چون مصطفی محدثی خراسانی، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، اسماعیل امینی، حسین شمسایی، افشین اعلاء، علیرضا قزوه، جواد محقق، مهدی قزلی، ابراهیم زاهدی‌مطلق، حمید شاهنگیان و ... خود را به این مراسم رسانده بودند.
یادآور می‌شود، قرائت قرآن و مداحی و شعرخوانی و بیان خاطراتی از استاد سبزواری از برنامه‌های عمده این مراسم بود. همچنین جای خالی بسیاری از شاعران نیز دیده می‌شد.
گفتنی است، حمید سبزواری، شاعر شعرهای مشهور و ماندگار دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شنبه 22 خردادماه در سن 91 سالگی در بیمارستان آسیا تهران دار فانی را وداع گفت و پیکرش در زادگاهش سبزوار به خاک سپرده شد.
captcha