1300 امامزاده میزبان اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌شوند
کد خبر: 3509714
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

1300 امامزاده میزبان اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌شوند

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اجرای برنامه‎های آموزشی، قرآنی‎، حفظ قرآن‎، احکام‎، اردویی‎، کارگاهی و معنوی در 1300 بقعه و امامزاده کشور گفت: برنامه‎های آموزشی، اخلاقی و رفتاری، مباحث قرآنی، احکام و برگزاری کارگاه‎ها از جمله اولویت‎های برنامه‎ طرح نشاط معنوی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌و‌‌‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سوال که سازمان اوقاف در حوزه اوقات فراغت تاچه حد از ظرفیت‌های مساجد استفاده می‌کند، گفت: در رابطه با بحث مساجد سازمان اوقاف تنها با مدیریت کالبدی آنها یعنی بحث ساخت و ساز ارتباط دارد و از نظر قانون‎گذار ما اجازه نداریم در امور داخلی مساجد دخالت کنیم.

وی ادامه داد: قطعا سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مدیریت می‎کنند و همچنین مجموعه‌های دیگر در این زمینه برنامه‌های اوقات فراغت را با توجه به ظرفیت مساجد برنامه‌ریزی خواهند کرد.

شرفخانی از برنامه‎های اوقات فراغت این سازمان برای دانش‎آموزان و خانواده‎ها در ایام تابستان سخن گفت و افزود: امسال برای ششمین سال متوالی است که سازمان اوقاف برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‎ریزی کرده است. این برنامه هر سال با هدف تقویت باورها و اعتقادات دینی جوانان و نوجوانان و همچنین ایجاد فضای معنوی، ارتقای سطح معرفتی و معارفی و ایجاد فضای نشاط همراه با معنویت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت دانش‎آموزان به نام نشاط معنوی در آستان مبارکه امامزادگان خاطرنشان کرد: با توجه به غنی‎سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تعطیلات تابستانی امسال این طرح در سه بازه زمانی و در 1300 امامزاده کشور برای جذب بیشتر علاقه‎مندان به موضوعات مذهبی و معنوی برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به ظرفیت امامزادگان برنامه‎ریزی در سه زمان انجام شده است، اظهار کرد: از 17 خرداد تا 3 شهریور در 75 روز طرح اول برگزار خواهد شد. همچنین طرح دوم از 17 خرداد تا آخر تیرماه در 45 روز و طرح سوم از 19 تیرماه تا 3 شهریور نیز برگزار خواهد شد.

شرفخانی با اشاره به اعزام مبلغین به این طرح گفت: برنامه‎های آموزشی، اخلاقی و رفتاری، مباحث قرآنی، احکام و برگزاری کارگاه‎ها از جمله اولویت‎های برنامه‎ طرح نشاط معنوی ماست. این در حالی است که در این طرح از ظرفیت دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن نیز استفاده شده و به منظور اجرای برنامه‎های آموزشی، مباحث قرآنی‎، حفظ قرآن‎، احکام‎، اردویی‎، کارگاهی و معنوی در 1300 بقعه برگزار می‎شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۰:۳۵
0
0
هدف امامزادها از میزبانی اوقات فراغت تقویت باورها و اعتقادات دینی جوانان و نوجوانان است
captcha