همایش «عمری با قرآن» الگویی برتر در زمینه امور قرآنی است/ رشد 4 تا 5 درصدی مسابقات تسنیم و سراج
کد خبر: 3509744
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
صلاحی:

همایش «عمری با قرآن» الگویی برتر در زمینه امور قرآنی است/ رشد 4 تا 5 درصدی مسابقات تسنیم و سراج

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همایش‌ عمری با قرآن هرساله به قلوب نزدیک‌تر می‌شود، تصریح کرد: این همایش به عنوان الگویی برتر در زمینه امور قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در پانزدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن» به سخنرانی پرداخت و ضمن خیرمقدم به حاضران در جلسه و تشکر از حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و سایر مسئولان در این همایش، بیان کرد: کلاس‌های قرآن در سطح سازمان فرهنگی ـ هنری طبق قولی که در سال گذشته در این همایش داده بودم به صورت رایگان در حال برگزاری است.
وی با اشاره پنج برابر شدن تعداد این کلاس‌ها نسبت به سال گذشته، ادامه داد: همچنین برای اینکه شأن کلاس‌ها نیز رعایت شود آنها را با تذهیب قرآنی و ... تزئین کرده‌‌ایم و این کلاس‌ها برای پسران و دختران زیر 10 سال، بالای 10 سال و والدین آنها به صورت مجزا برگزار می‌شود.
صلاحی با اشاره به برنامه این سازمان در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: از جمله این برنامه‌ها «بر آستانه جانان» است که در 110 مسجد شهر تهران طرح غبارروبی مساجد در آستانه ماه مبارک انجام گرفت. همچنین در 308 مسجد نیز تلاوت یک جزء از قرآن کریم به همراهی نماز جماعت و ضیافت افطاری ساده و تجلیل از قرآنیان و خادمان آن مساجد در حال برپایی است.
وی بیان کرد: همچنین بزرگترین کرسی تلاوت قرآن کریم پیش از اذان مغرب در میدان امام حسین(ع) با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگ‌سرای «بندگی» همراه است که پیش‌بینی ما بازدید 50 هزار نفر از برنامه‌های میدان امام حسین(ع) بوده است که براساس آماری که انجام شده تا دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان بیش از 250 هزار نفر از این برنامه‌ها بازدید داشته‌اند.
صلاحی با تأکید بر اینکه همایش‌ عمری با قرآن هرساله به قلوب نزدیک‌تر می‌شود، تصریح کرد: این همایش به عنوان شاخصی در زمینه امور قرآنی است.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران تأکید کرد: هرچند فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام گرفته است در شأن قرآن نیست و قدم‌های کوچکی در این عرصه برداشته شده است به گونه‌ای که با وضعیت مطلوب فاصله داریم. همچنین کمیسیون فرهنگی شهرداری شهر تهران نیز در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی همکاری کرده‌اند و لذا سعی کرده‌ایم تا فعالیت‌هایمان را با محوریت دین، مسجدمحوری و قرآن اجرایی کنیم.
وی همچنین در این زمینه با بیان اینکه ارتباط با فعالیت‌های هنری ـ قرآنی نیز مدنظر است، افزود: تشکر می‌کنم از دانش‌آموزان و دانشجویان که سال گذشته با استقبال در کلاس‌های قرآن فرهنگسراهای سازمان و یا کانون‌های قرآن مناطق شرکت کرده‌اند.
صلاحی با اشاره به اینکه در مسابقات تسنیم و سراج نیز با رشد چهار تا پنج درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم، افزود:در نظر داریم از کلاس‌های قرآن منازل و جلسات سیار قرآن نیز حمایت کنیم چنانکه فرهنگ‌سرای قرآن در اقدام بانکی ازاین جلسات را جمع‌آوری کرده‌ است.
وی گفت: این فرهنگ‌سرا نیز برنامه‌های قرآنی خوب و متنوعی را در حال اجرا دارد که برای اجرای بهتر آنها از حضور پیشکسوتان قرآنی استفاده می‌شود.
captcha