فعالیت دارالقرآن اکباتان همچنان ادامه دارد/ اعتراض شهرداری به دادگاه دیوان عالی
کد خبر: 3510480
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

فعالیت دارالقرآن اکباتان همچنان ادامه دارد/ اعتراض شهرداری به دادگاه دیوان عالی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دارالقرآن اکباتان با توجه به مشکلاتی که پیش رو دارد ولی همچنان به فعالیت‌های قرآنی خود ادامه می‌دهد و کلا‌س‌هایش در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دارالقرآن شهرک اکباتان «حسینیه بیت‌الحسین(ع)» تقریباً یک سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است و اینکه از همان ابتدا با توجه به اینکه مکان این مؤسسه از سوی شهرداری منطقه 5 واگذار شده بود‌با اعتراضات مردم منطقه روبرو شد و هر از چند گاهی مشکلاتی را برای این مؤسسه و قرآن‌آموزان آن ایجاد کرد.
بعد از این اعتراضات مردم و تجمعی که مقابل شورای اسلامی شهر تهران داشتند و مدعی بودند این زمین قبلاً به فضای سبز منطقه تعلق داشته است و الان تبدیل به دارالقرآن شده است خواستار توقف پروژه شدند و با این تفاسیر حکم واگذاری این زمین به دارالقرآن باطل شد.
اما این ماجرا به اینجا ختم نشد و در آخرین خبری که ایکنا در تاریخ 6 خردادماه از این دارالقرآن مبنی بر اینکه «توقف مجدد فعالیت دارالقرآن شهرک اکباتان/ شهرداری در حال پیگیری + تصویر حکم دیوان» کار کرد، شهرداری 20 روز فرصت داشت که در ابن زمینه اعتراض خود را به دادگاه ارائه دهد، حال امروز پس از 1 ماه پیگیر این ماجرا شدیم و گفت‌وگویی با مسئول این دارالقرآن انجام دادیم.
علی قنبری، مسئول دارالقرآن شهرک اکباتان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: با توجه به اینکه دارالقرآن شهرک اکباتان از همان ابتدا با کش و قوس خاصی مواجه بود ولی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
قنبری ادامه داد: شهرداری قرار بود که نامه اعتراضیش را به دادگاه دیوان عالی ارائه دهد و همین کار را هم کرد و بعد از آن با توجه به روند کار اداری دادگاه، تقریباً بین 6 ماه تا یک سال طول می‌کشد که رأی نهایی دادگاه دیوان عالی اعلام شود و با توجه به این موضوع ما دست از فعالیت بر‌نداشتیم و همچنان کلاس‌های قرآنیمان برقرار است.
مسئول دارالقرآن اکباتان در پایان خاطرنشان کرد: تا اعلام رسمی رأی دادگاه این دارالقرآن فعالیتش را ادامه و به آموزش قرآن می‌پردازد.
captcha