عداوت دشمنان با انقلاب اسلامی توهم نیست/ حرکت آل‌سعود در خط بنی‌امیه
کد خبر: 3510727
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
محمدجواد لاریجانی:

عداوت دشمنان با انقلاب اسلامی توهم نیست/ حرکت آل‌سعود در خط بنی‌امیه

گروه سیاسی: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تأکید بر اینکه دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی توهم نیست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دشمنانی واقعی دارد و باید در برابر آنها بصیرت سیاسی داشت.

عداوت دشمنان با انقلاب اسلامی توهم نیست/ حرکت آل سعود در خط بنی امیه

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه امروز، یک شنبه، 6 تیرماه در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی، با بیان اینکه شهدای هفتم تیر تمام عمر خود را وقف انقلاب و دستاوردهای آن کردند، اظهار کرد: این شهدا سهم عظیمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشتند.

وی گفت: انقلاب اسلامی حادثه ای تاریخی بود که در آن 2 تجربه اجتماعی صورت گرفت که هر دو با محیط خود در تعامل بودند؛ تجربه اول تأسیس نظام سیاسی مدنی کاملی بر اساس اسلام بود و تجربه دوم، نهضت بیداری اسلامی که محدود به سرزمین خاصی نمی شود که این دو با یکدیگر در تعامل و ارتباط محکمی هستند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: زمینه های تشکیل نظام اسلامی در جریان انقلاب در ایران بر اساس پایه ‌های فکری بود که در زمان خود پرچالش محسوب می شد اما از آنجایی که در مکتب اهل بیت(ع)، اسلام دینی پویا و به حوزه خصوصی محدود نمی شود و حوزه عمومی را نیز در بر می گیرد، سبب تلاش برای شکل گیری نظام اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه عده ای از ابتدای انقلاب اسلامی تصور می کردند ایجاد یک نظام اسلامی در ایران ممکن نیست، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی هم غربی ها و هم کسانی که در داخل کشور حضور داشتند، مانند غربی ها فکر می کردند و می گفتند که اسلام یک دین قدیمی است و نمی تواند در دوران فعلی که دوران مدرنیته است، جامعه بزرگ را اداره کند اما شهید بهشتی در مقابل معتقد بود اسلام می تواند برای شکل گیری یک نظام حکومتی به کار گرفته شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مورد برداشت های غلطی که از موضوعاتی مانند اعدام و قصاص می شود، گفت: در سال‌های اخیر برخی روزنامه ها نوشتند که ایده اعدام و قصاص احکام خشنی است و اینگونه برای آنها دلیل آوردند که اسلام در میان اعراب ظهور پیدا کرده و به دلیل این که اعراب افراد خشنی هستند، پایه های احکام اسلامی نیز خشن است که البته چنین سخنانی به هیچ وجه صحیح نیست.

وی همچنین اظهار کرد: در آستانه انقلاب اسلامی کشورهایی همچون آمریکا و سایر دول غربی معتقد بودند که با آخوند و حلال و حرام نمی‌شود مملکت را اداره کرد و وعده می کردند که ایران در آینده از افغانستان هم عقب افتاده تر می شود اما ایران امروز به جایی رسیده که از لحاظ علمی در شرایط مطلوبی قرار دارد و سرعت پیشرفت در این کشور به قدری افزایش پیدا کرده که غربی ها به این که بتوانند سرعت پیشرفت ایران را کاهش دهند افتخار می کنند.

لاریجانی با اشاره به مذاکره غرب با ایران در قالب گروه 1+5 گفت: ما در این مذاکرات به دنبال این بودیم که به دنیا اثبات کنیم که کشورهای غربی درباره فعالیت های هسته ای ما دروغ می گویند، اما امروز که بحث مذاکرات به پایان رسیده شاهد هستیم که کشورهای معاند دشمنی خود را با هدف کاهش توانمندی های ما ادامه می دهند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی توهم نیست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دشمنانی واقعی دارد؛ ما نگران این نیستیم که دشمن داریم چرا که ما در دنیا صاحب سخنیم و این حرف و سخن ما منافع کشورهای سلطه گر را به خطر انداخته و این دشمنی ها طبیعی است بنابراین نباید از مکر و کید دشمن غافل شویم، بلکه باید آن را بشناسیم و با آن مقابله کنیم و این همان بصیرت سیاسی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه گفت: پیش قراولان در مبارزه با دشمن کسانی هستند که با خدا معامله کردند؛ چنین معامله‌ای دارای بندهای مختلفی از قبیل سهم درست دین، انجام فرایض دینی، تلاش برای استقرار دین و دفاع از دین است که سید شهیدان انقلاب به تمامی این بندها اعتقاد داشت و در نهایت نیز در معامله با خداوند به درجه رفیع شهادت رسید.

لاریجانی اظهار کرد: در مقابل این راه، خط بنی امیه قرار دارد که تنها در صدر اسلام وجود نداشت و امروز نیز این خط را می توان مشاهده کرد؛ امروز حکام سعودی در این خط حرکت می‌کنند و تفاوتشان با معاویه در این است که نسبت به او هوش کمتری دارند.

captcha