تاثیرناپذیری از برجام در حمایت از فلسطین
کد خبر: 3511505
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
رمضان شریف اعلام کرد:

تاثیرناپذیری از برجام در حمایت از فلسطین

گروه سیاسی: رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه برجام نمی‌تواند هیچ تأثیری بر سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های ملت ایران از جمله مبارزه با صهیونیسم و حمایت از ملت فلسطین بگذارد، گفت: استراتژی جمهوری اسلامی در حمایت از مردم فلسطین منطبق بر قانون اساسی، وصایای حضرت امام خمینی(ره)، سیاست‌های کلی نظام که بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده آن رهبر معظم انقلاب هستند بوده و یک امر پذیرفته‌ شده است.

رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس امسال در بر هم زدن فضاسازی‌های غرب به ویژه آمریکا درباره تغییر رفتار ایران در دوره پسابرجام گفت: ما در چند مقطع شاهد این گونه فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن بودیم. در جریان حوادث سال 1388 و فتنه طولانی‌مدت، برآورد دشمن این بود که روز جهانی قدس سال بعد با کاهش جمعیت مواجه خواهد شد و تفرقی در میان افکار عمومی رخ خواهد داد.

وی افزود: در آن سال بیشترین حضور رسانه‌‌های خارجی شکل گرفت و در نهایت خودشان اعتراف کردند که تفاوت محسوسی با سال‌های قبل مشاهده نشد. البته این نشان می‌داد که جرئت نداشتند که بگویند جمعیت گسترده‌تر از قبل بوده است.

شریف اظهار کرد: اکنون هم در دوره پس از برجام، تعابیر و تفاسیری از رفتارهای ما از سوی خودمان و دشمنان صورت می‌گیرد. آنچه که به خود ما مربوط می‌شود این است که استراتژی جمهوری اسلامی در حمایت از مردم فلسطین منطبق بر قانون اساسی، وصایای حضرت امام خمینی(ره)، سیاست‌های کلی نظام که بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده آن رهبر معظم انقلاب هستند، بوده و یک امر پذیرفته‌ شده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس عنوان کرد: دولت‌ها در انتخاب تاکتیک‌های خودشان برای اداره کشور اختیارات لازم را دارند، اما هرگز نمی‌توانند تغییر محسوسی در سیاست‌های کلی کشور ایجاد کنند و این یک امر پذیرفته‌ شده‌ است و همه دولت‌های جمهوری اسلامی این مسئله را قبول دارند و دولت یازدهم نیز بر این موضع مصر است.

وی یادآور شد: ممکن است در ذهن برخی افراد موضوعاتی وجود داشته باشد، اما ما مأمور به ذهن‌خوانی افراد نیستیم، بلکه مأمور به رصد نوع عمل و میزان حمایت آنها از آرمان‌های انقلاب از جمله فلسطین هستیم.

شریف بیان کرد: صهیونیسم و صهیونیست‌ها از مواردی هستند که هیچ‌ کس در ایران حتی اگر نخواهیم از بعد افراد مذهبی به آن بپردازیم، بلکه از ناحیه انسانی و فرهنگ ملی، انسان‌های مطرود و منفوری هستند و این موضوع به دلیل رفتارهای ضد انسانی آنها بوده است.

وی تأکید کرد: بنابراین تکلیف ملت ایران با رژیم صهیونیستی روشن و مشخص است و صادقانه بیان کنم، هر چند ما به دنبال عمل به تکلیف دینی و شرعی خود هستیم، اما خداوند اراده کرده انجام این عمل شرعی با منافع ملی ما هم تطبیق یابد.

شریف در پایان اظهار کرد: لذا برجام نمی‌تواند هیچ تأثیری بر سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های ملت ایران از جمله مبارزه با صهیونیسم و حمایت از ملت فلسطین بگذارد و این تنها خیال خام دشمنان است که تصور می‌کنند انعطاف ایران در موضوع هسته‌ای می‌تواند به انعطاف در اصول و آرمان‌های ثابت انقلاب اسلامی منجر شود.

captcha